تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۱۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان میراث فرهنگی خبر داد :
برگزاری نشست‌های منطقه‌‌ای با حضور کشورهای همسایه در خوزستان
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری نشست‌های تخصصی منطقه‌ای در استان خوزستان خبر داد.

محمدحسن طالبیان روز دوشنبه در نشست علمی کارگاه مدیریت بناهای خشتی و گلی در شوش اظهار کرد: این نخستین کارگاهی است که در شوش برگزار می‌شود و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این کارگاه‌ها را به طور مستمر برگزار کنیم.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های علمی و تجربی در حوزه مدیریت نگهداری بناهای تاریخی بوده و در این زمینه خوزستان پیشگاه برگزاری این نشست ملی شده است.

وی تاکید کرد: برای برگزاری دوره‌های بعدی که در بخش منطقه‌ای برگزار می‌شود قرار شده خوزستان میزبان این نشست شود که مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه داوطلبانه این مسئله را بر عهده گرفته است.

طالبیان با اشاره به اینکه کشورهای منطقه اشتیاق زیادی برای آموزش دارند، خاطر نشان کرد: کشورهای منطقه مانند قرقیزستان، عراق، پاکستان، هند و... اشتیاق زیادی برای حضور در کارگاه‌های علمی ایران دارند و به این دلیل می‌کوشیم تا نشست‌های علمی ایران به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تلاش میراث فرهنگی بر بازآموزی و کسب تجارب در نگهداری بناهای خشتی و تاریخی است و می‌کوشیم تا در این زمینه برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها ما را در این زمینه موفق کند تا از تجارب موجود در این زمینه استفاده کنیم.

طالبیان گفت: یونسکو نیز تاکید دارد که ایران در منطقه به عنوان پایگاه آموزشی ایفای نقش کند و در این راستا می‌کوشیم تا از همه توان در این زمینه استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 31 هزار و 500 محوطه تاریخی در کشور وجود دارد که این محوطه‌ها نیازمند تعیین حریم هستند و به این دلیل باید کوشید تا کارشناسان میراث فرهنگی برای تعیین حریم آموزش ببینند تا به اندازه زیادی مشکلات تعیین حریم در کشور توسط کارشناسان میراث فرهنگی برطرف شود.

*برگزاری نشست پدافند غیرعامل در زمان صلح

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در زمان صلح باید نحوه رفتار با آثار تاریخی مشخص شود و این مهم باید به مردم آموزش داده شود.

طالبیان گفت: در بحران‌های انسانی و طبیعی نیز باید مشخص شود که چگونه با این آثار تاریخی رفتار می‌شود و در این زمینه از همه توانمندی‌های موجود در بخش آموزش استفاده می‌کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌سازی در بخش مدیریت در این زمینه بسیار اهمیت دارد که در تلاش هستیم تا با برگزاری دوره‌های تخصصی تا حد زیادی مشکلات موجود را برطرف کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار