تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۷۱۶۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:
ارادت مردم خوزستان به ائمه اطهار نظیری ندارد
رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: عشق و ارادت مردم این استان به حضرت سیدالشهدا و ائمه اطهار(ع) شبیه و نظیری ندارد.

حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی روز دوشنبه افزود: مردم این خطه، دوست داران، شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و خوزستان به تعبیر رسا و جامع مقام معظم رهبری دروازه ورود تشیع به ایران و مهد نشر معارف شیعی است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از آغاز و در طول عمر مبارک خود تا به امروز همواره با اتهام های بزرگی از سوی استکبار جهانی و نظام سلطه مواجه بود.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان اضافه کرد: این اتهام ها بزرگ و کوچک، ریز و درشت همیشه نسبت به نظام اسلامی، رهبران نظام اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی وجود داشته و یکی از تبلیغات سوء و اتهام های بی اساسی که بیان می شود زیر سوال بردن هویت شیعی استان خوزستان است.

حجت الاسلام شفیعی گفت: بی تردید خوزستان و مردم این استان دوست داران ثابت قدم و ارادتمند با بصیرت مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند که برای اثبات این ادعا محققان و حقیقت طلبان را به پیشینه تاریخی خوزستان ارجاع می دهیم.

وی افزود: طبق تحقیقات، بین رجال حدیث و راویان احادیث اهل بیت در قم و اهواز یک پیوند عمیق و ریشه دار وجود داشته و شماری از سرآمد محدثان و راویان احادیث اهل بیت عصمت و طهارت رجال این شهرها بودند.

حجت الاسلام شفیعی اظهار کرد: در طول قرون گذشته عالمان شیعی و نامدار بزرگی از خطه خوزستان پرچمداران مکتب اهل بیت در فقه، اصول، تفسیر، حدیث و در طب بودند و هر کدام صاحبان افتخارات بزرگی هستند.

وی از علمای بزرگ خوزستان به ابن سکیت اهوازی، شیخ جعفر کبیر و شیخ انصاری و در دهه های اخیر به آیت الله العظمی بهبهانی، آیت الله شیخ محمد کرمی، شیخ محمدتقی شیخ شوشتری و دانشمند محقق و معاصر آیت الله مروج صاحب آثار برجسته در فقه و اصول اشاره کرد.

حجت الاسلام شفیعی گفت: در مناطق عشایری خوزستان در دو ماه محرم و صفر فقیرترین مردم با آنچه دارند در عزای سیدالشهدا مشارکت می کنند و داشته های خود را در ایام ولادت و شهادت ائمه در طبق اخلاص می گذارند.

وی گفت: در بخش هایی از خوزستان تعداد حسینیه ها از تعداد مساجد بیشتر است؛ حسینیه نماد عشق به اهل بیت و ارادت به حضرت سیدالشهداست.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به عملکرد مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: این مردم از شهر و روستا، عرب و فارس، کوچک و بزرگ، مرد و زن با همان شعار سیدالشهدا وارد جنگ و از آن خارج شدند و بعد از هشت سال دفاع مقدس خوزستان کربلای ایران شد و کربلا نماد فرهنگ شیعی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار