تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۱۷۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«امید سیمین» با صدای تاج
آرش کامور، آهنگساز و نوازنده کمانچه، به مناسبت بزرگداشت چهلمین روز درگذشت سیمین بهبهانی تصنیف «امید سیمین» را از این شاعر، با صدای وحید تاج ساخت.

وی در خصوص ساخت این اثر گفت: خبر درگذشت بانوی شعر و غزل ایران زمین، جامعه ادبی و هنری کشور را در سوگ فرو برد و مرا نیز بسیار متاثر ساخت.

وی افزود: تصنیف «امید سیمین» را که از اشعار بسیار زیبای این شاعر و مورد علاقه شخصی خودم نیز بود آهنگسازی کرده و در چهلمین روز درگذشت وی به علاقه‌مندان اشعارش تقدیم می‌نمایم.

این آهنگساز در توضیح بیشتر در خصوص این قطعه افزود: این تصنیف در آواز دشتی، ساخته شده و دوست عزیز و هنرمندم، وحید تاج نیز به خوبی این تصنیف را خواند.

کامور همچنین به موسیقی ما گفت: گرچه این شاعر خود مبدع بسیاری از وزن‌های جدید در شعر پارسی بوده و سنگینی و پیچیدگی اوزان در بسیاری از شعر‌هایش به چشم می‌خورد؛ اشعاری نیز دارد که به دلیل آهنگین و وزین بودن، چه از نظر مفهوم و چه از نظر ترکیب واژگانی، برای کار آهنگسازان و خوانندگان دلنشین است. ویژگی دوم و بسیار برجسته سروده‌های این بانو نگاه ویژه‌ای است که به ایران و فرهنگ ایرانی دارد و این ویژگی اشعار وی را هم تراز و همگن با جنس موسیقی ایرانی می‌سازد.

وی ابراز امیدواری کرد: با ساخت این تصنیف که نام آن برگرفته از همین شعر است بتوان ادای دینی به این بانوی بزرگ ادبیات و فرهنگ ایران زمین و علاقه‌مندان به آثار او کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار