تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۱۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر:
طرح‌پیشگیری‌از بیماری‌های‌چشمی در خرمشهر
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: امسال حدود ۱۲ هزار کودک بین ۳ تا ۶ سال خرمشهری را شناسایی کردیم که مشمول طرح پیشگیری از بیماری‌های چشمی می‌شوند.

علی فرهانی رئیس اداره بهزستی خرمشهر در جسله شورای اداری از اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های چشمی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح جهت پیشگیری از کم بینایی یا نابینایی بچه‌ها در آینده اجرا می‌شود.

وی افزود: 210 نفر از معلولین و افرادی که تحت پوشش ما قرار دارند دچار کم بینایی و نابینایی هستد.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر بیان کرد: اگر در سنین خردسالی به این افراد رسیدگی می‌شد امروز دچار این معضل نبودند.

وی با بیان اینکه این طرح از یک آبان تا یک آذر اجرا می‌شود، عنوان کرد: طرح پیشگیری از بیماری‌های چشمی با همکاری اداره بهزیستی با شبکه بهداشت، آموزش و پرورش، مهد‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی انجام می‌شود.

فرهانی به وجود تیم‌های سیار علاوه بر پایگاه‌های موجود اشاره کرد و گفت: امسال حدود 12 هزار کودک بین 3 تا 6 سال را شناسایی کردیم که مشمول این طرح می‌شوند.

وی لازمه اجرای صحیح این طرح را همکاری فرا بخشی و اطلاع رسانی صحیح دانست و تصریح کرد: در همین مورد پوسترهایی نیز آماده و بین ادارات پخش شد که امیدواریم نصب این پوستر‌ها به اطلاع رسانی بهتر کمک کند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر آماری از سال 92 ارائه کرد و گفت: در این سال بینایی 80 در صد از افراد واجد شرایط، معادل 9 هزار بچه را تست کردیم.

وی بیان کرد: خواسته ما پوشش کامل بوده اما دلیل 100 در صدی نبودن این پوشش وجود بعضی مشکلات اجرایی و عدم همکاری برخی از مردم بود.

فرهانی افزود: سال گذشته 100 پایگاه داشتیم و 100 مربی نیز با ما همکاری داشتند و از بین افراد تست شده 251 بچه مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شدند و 74 نفر ازین بچه‌ها نیازمند عینک بودند و یک مورد نیاز به جراحی داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز قرار است با همکاری یک پزشک یک دستگاه بینایی سنجی به قیمت 300 میلیون ریال خریداری شود، بیان کرد: از این مبلغ 100 میلیون ریال آن را بهزیستی و مابقی را پزشک همکار ما پرداخت می‌کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار