تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۷۱۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر تاکید کرد :
لزوم جذب اعتبارات ملی برای توسعه خرمشهر
فرماندار خرمشهر، جذب اعتبارات ملی برای توسعه این شهرستان را لازم و از نشانه‌های موفقیت مدیران خواند.

ولی‌الله حیاتی در نشست شورای اداری خرمشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، به تبیین جایگاه شورای اداری پرداخت و اظهار داشت: در قانون، فرماندار نماینده عالی دولت و به عبارتی نماینده حاکمیت در شهرستان است.

وی ادامه داد: به تعبیری می‌توان مجموعه شورای اداری را به عنوان دولت کوچکی در شهرستان و مدیران را به عنوان نمایندگان دستگاه‌های اجرایی وزارتخانه‌های مربوطه خواند که زیر نظر فرماندار انجام وظیفه می‌کنند.

فرماندار خرمشهر یادآور شد: طبق قانون هر گونه عزل و نصب مدیران در شهرستان یا ورود و خروج و ترک حوزه استحفاظی هر مدیر زیر نظر فرماندار است و همین قانونگذار تصریح کرده که فرماندار می‌تواند طبق صلاحدید ماموریت، مدیر را لغو کند.

حیاتی به بیان انتظارات خویش از مدیران پرداخت و عنوان کرد: مدیران، قوه مجریه نظام جمهوری اسلامی و در تعامل با سایر قوا باید اهداف دولت را در پیش گیرد و انتظار من از مدیران دولت تدبیر و امید و مجموعه همکاران در شورای اداری خرمشهر به عنوان مجموعه دولت تدبیر و امید این است که با منش و مدیریت جهادی شهر را اداره کنند.

*ورود و خروج مدیران باید ضابطه‌مند باشد

وی با بیان اینکه ورود و خروج مدیران باید ضابطه‌مند باشد چرا که خرمشهر دارای اهمیت سوق‌الجیشی است، با اشاره به موضوع اعتبارات خاطر نشان کرد: در ضوابط بودجه، 85 درصد اعتبارات ملی و در اختیار استان است و 15 درصد اعتبارات در اختیار شهرستان قرار دارد و مدیری موفق است که سهمی از اعتبارات 85 درصدی بودجه را وارد شهرستان کند.

وی اضافه کرد: لازم است در طرح و برنامه ارائه شده، از سرمایه ملی استفاده کنیم و ظرفیت نماینده مردم در مجلس برای این امور باید مورد استفاده قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام دولتی در خرمشهر، برخی نکات را در مورد مدیریت امور شهری یادآور شد و عنوان کرد: نظارت بر زیرمجموعه‌ها، فعال‌سازی پروژه‌های نیمه تمام همچون کشتارگاه صنعتی که از شهردار انتظار پیگیری برای اجرای آن می‌رود، از اهم اقدامات برای شهرستان است.

حیاتی افزود: شرکت در مراسم‌های عمومی همچون اعیاد، همایش‌ها و نماز‌های جمعه و جماعت که از شعائر جمهوری اسلامی است، تعامل با سپاه پاسداران برای میزبانی بهتر از کاروان‌های راهیان نور و لزوم توجه به خدمات و تقویت زیرساخت‌های پایانه شلمچه با توجه به نزدیکی ماه‌های محرم و صفر و ایام اربعین حسینی از مهم‌ترین کارهایی ‌است که باید در برنامه کاری مجموعه شورای اداری لحاظ شود.

*تاکید بر حضور مدیران در جلسات

وی همچنین بر حضور مدیران در جلسات تاکید کرد و متذکر شد: در صورت حضور مدیر در حوزه استحفاظی، حتما باید شخصا در جلسات حضور داشته باشد.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه برخی کمیسیون‌ها نسبت به زمان عقب هستند، خاطر نشان کرد: کمیسیون‌ها باید فعال باشند و جلسات آن‌ها سر وقت تشکیل شود و سعی شود در این کمیسیون‌ها مشکلات مردم رصد و نتایجی حاصل شود.

حیاتی با تاکید بر لزوم گره‌گشایی از کار مردم اظهار داشت: مدیران دولت تدبیر و امید باید حداکثر سعی و تلاش خویش را برای گره‌گشایی از امور مردم به‌کار گیرند و با قانون سد راه مردم نشده بلکه با پیدا کردن تبصره‌هایی در قانون گره‌گشای کار مردم باشند.

وی تعامل با مردم را مؤلفه ضروری در مدیریت صحیح و موفق خواند و متذکر شد: ارتباطتان را با مردم بیشتر کرده و ملاقات با مردم را سرلوحه کار خویش قرار دهید؛ با رویی گشاده با مردم برخورد کرده و در راه رفع مشکلات‌شان کوشا باشید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار