تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۷۱۸۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار رامهرمز خبر داد :
احیای طرح 200 هکتاری زیتون‌کاری دیمه
فرماندار رامهرمز گفت: طرح 200 هکتاری زیتون‌کاری دیمه شهرستانی که خشک شده بود، مجددا احیا می‌شود.

مصطفی سمالی امروز اظهار کرد: به خوزستان به لحاظ غنای مواد معدنی از جمله، نفت، گاز و مهمترین آن کشاورزی استان زرخیز می‌گویند.

وی با بیان اینکه جایگاه کشاورزی همچنان ارزش و اهمیت خاصی داشته است ادامه داد: در سال 85 در طرح زیتون‌کاری دیمه در این شهر 35 میلیارد تومان هزینه شد و بیش از 200 هکتار زیتون کاشته شد که به دلیل برخی از رفتارهای سیاسی در سطح شهرستان و استان این طرح از بین رفت و درختان آن خشک شدند.

فرماندار رامهرمز با اشاره به اینکه احیای مجدد این پروژه در دست اقدام است تصریح کرد: متاسفانه در سطح شهرستان استقبال خوبی از طرح‌های کشاورزی با وجود نیروهای خوبی که در این زمینه داریم نمی‌شود و این از عوامل افت کشاورزی رامهرمز است.

سمالی افزود: متاسفانه ما خوزستانی‌ها کارهای بزرگ را انجام نمی‌دهیم و یا به صورت روزمرگی انجام می‌دهیم که این امر تاثیر خوبی بر بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری ندارد.

نماینده عالی دولت در رامهرمز با اشاره به تعاونی‌های موجود در منطقه عنوان کرد: بیش از 590 تعاونی در شهرستان تاسیس شده و 320 تعاونی در بخش کشاورزی فعال است.

وی در پایان خواستار حضور و همکاری مستمر بهره‌برداران کشاورزی در بخش آمارگیری کشاورزی که در سطح شهرستان در حال اجراست شد تا با به دست آوردن اطلاعات صحیح در این بخش بتوانیم در آینده بیش از پیش با برنامه حرکت کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار