تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۷۱۸۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز جشن‌های هفته ملی کودک در خوزستان
آیین گشایش هفته ملی کودک با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مشاور فرماندار اهواز، برخی از مدیران مدارس نواحی آموزش و پرورش و تنی چند از دیگر مسؤولان و کارشناسان کانون و در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری مجتمع اهواز برگزار شد.

مدیر این مراسم مدیرکل کانون بر اهمیت هفته ملی کودک تاکید کرد و گفت: امسال هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر 93 به صورت جشنواره با شعار «بادبادک امید؛ شادی، دانش، آرامش» در استان خوزستان برگزار می‌شود.

عبدالنبی شاکریان در ادامه با بیان این که حقوق اولیه کودک این است که والدینش ارتباط عاطفی خوبی با او برقرار کنند افزود: خیلی از والدین با تحکم با کودکان خود صحبت می‌کنند و این باعث آن می‌شود که بچه‌ها نتوانند در آینده به خوبی از خود و خواسته‌هایشان دفاع کنند.

وی خاطر نشان کرد: بچه‌ها باید محیط آرامی داشته باشند و بدون این که ناظر درگیری‌های مداوم پدر و مادر و تضادهای آن‌ها باشند، رشد کنند.

این مدیر کل فرهنگی احترام گذاشتن به بچه‌ها را از حقوق اولیه دیگر کودکان عنوان کرد و یادآور شد: وقتی به کودک احترام می‌گذاریم، کمک می‌کنیم خودش را به عنوان یک فرد موفق و توانمند بشناسد. اما توجه داشته باشیم واقع‌بینانه با کودک برخورد کنیم تا با توانایی‌های خود اغراق آمیز،مواجه نشود.

شاکریان با اشاره به این که بعضی خانواده‌ها بدون این که واقعاً نیاز باشد، امکانات زیادی را در اختیار بچه‌ها می‌گذارند و معتقدند نمی‌خواهند بچه‌ها عقده‌ای شوند توضیح داد: این در حالی است که امکان دارد تا زمانی که تحت حمایت پدر و مادر هستند، مشکلی به وجود نیاید ولی وقتی وارد جامعه می‌شوند درمی‌یابند که هر چیزی را نمی‌توانند داشته باشند و این جا است که تازه مشکلات‌شان آغاز می‌شود. پس یادمان باشد که خریدن هر چه او می‌خواهد و حتی تغذیه اجباری از حقوق کودکان نیست.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان داشتن حریم خصوصی برای کودکان را از حقوق بچه معرفی کرد و اعلام کرد: بچه‌ها از کودکی حق دارند برای خودشان حریم داشته باشند. درست مثل ما بزرگ‌ترها. مثلاً یک مادر برای این که به کودکش بیاموزد نباید بدون اجازه به کیف کسی دست زد خودش هم باید حقوق او را رعایت کند و الگوی درستی باشد.

در مراسم آیین گشایش هفته ملی کودک که از ساعت 9:30 صبح در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجتمع اهواز برگزار شد برنامه‌های قرائت پیمان‌نامه حقوق کودک، اجرای نمایش خاله سوسکه سیاه سوخته، ایستگاه گریم، ایستگاه فروش محصولات فرهنگی کانون، ایستگاه نقاشی و ایستگاه حمایت از کودکان مظلوم غزه برای کودکان به اجرا درآمد.

گفتنی است مراسم هفته ملی کودک در استان خوزستان از روز 15 مهر 93 در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، هویزه، شادگان و هفتکل آغاز شد و تا 21 مهر 93 ادامه خواهد داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار