تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۱۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیروانی: آقای‌موقتی پرسپولیس را به این روز انداخت/ باد کاشتند و طوفان درو کردند
تیم فوتبال پرسپولیس تهران شب گذشته دومین شکست خود را در لیگ برتر متحمل شد تا تنها یک امتیاز داشته باشد و همین مساله باعث نارضایتی هواداران و البته تعدادی از کارشناسان نیز شده است.

افشین پیروانی سرمربی اسبق پرسپولیس درباره شکست سرخپوشان برابر شهرداری تبریز به خبرنگار ورزشی برنا گفت: پرسپولیس در پانزده دقیقه ابتدایی بازی خوبی را انجام داد، اما به مرور زمان این شهرداری بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت و توانست بر حریف مسلط شود. پرسپولیس در مجموع موقعیت چندانی نداشت و شهرداری با بهره بردن از فرصت هایش توانست به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: واقعا در حق این تماشاگران ظلم می شود که با انگیزه و روحیه زیادی به ورزشگاه می آیند و دست خالی و با ناراحتی ورزشگاه را ترک می کنند. هوادار می‌خواهد برد تیمش را ببیند و فکر نمی کنم که توقع زیادی داشته باشد.

پیروانی درباره اتفافات رخ داده در سکوها نیز اظهار داشت: هوادار همیشه موفقیت تیمش را می خواهد و باید در نظر بگیریم که با برد پرسپولیس خیلی ها خوشحال می‌شوند و با شکستش هم ناراحت و غمگین. قبلا گفته بودم که آقای موقتی به درد پرسپولیس نمی خورد و با ورودش به این باشگاه مسائل حاشیه‌ای درست کرده است. وقتی یک لیدر به خودش حق می دهد علی دایی را مورد ضرب و شتم قرار دهد و آن وقت سرپرست باشگاه واکنشی نشان نمی دهد، باید در انتظار چنین روزهایی بود.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: زمان افشین قطبی و زمانی که چهار بر یک به استقلال اهواز باختند، لیدری به رختکن آمد و به خودش اجازه داد تا هر کاری که دوست دارد، انجام بدهد. آن وقت به همین لیدر را با خودشان به مسافرت می برند، پاداش می‌دهند و نتیجه این کارها همانی می شود که در بازی با شهرداری دیدیم. اگر جلوی این کارها گرفته می شد، شاهد این اتفاقات تلخ نبودیم. مثال باد کاشتن و طوفان برداشت کردن نمونه بارز کارهای آقای موقتی است.

وی افزود: همین مانده بود که پرسپولیس مقابل 64 هزار تماشاگر و آن هم در ورزشگاه آزادی به شهرداری ببازد. صحبت های استیلی در این باره که گفته بود تیم بعد از 5 یا 6 هفته شکل خود را بدست می آورد، قبول ندارم. مگر بقیه تیم ها که امتیاز می‌گیرند، مربیانش می گویند، 6 هفته زمان برای هماهنگ شدن می خواهیم؟! این صحبت ها را عبدالله ویسی می تواند انجام بدهد. صبا بازیکنان جوان زیادی دارد و این حق طبیعی سرمربی اش است که بخواهد بگوید وقت می خواهم، اما در پرسپولیس چنین خبری نیست و باید بردها را از همان اول شروع کرد.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: طبیعی است که استیلی تحت فشار قرار دارد و از 3 ترکیب متفاوتی که در 3 مسابقه روانه میدان کرد، می توان به این نتیجه رسید که هنوز نفراتش را نشناخته است. استیلی خودش در کسب این نتایج مقصر است و باید فکری به حال این تیم کرد تا شرایط پرسپولیس بهتر شود. علی دایی هم به وضع ناجوانمردانه‌ای از پرسپولیس جدا شد و با این حال باید چاره ای اندیشید تا اوضاع سرخپوشان بهتر شود.

پیروانی درباره این مساله که "آیا استیلی قربانی دعوای دایی و کاشانی شده است؟" نیز اظهار داشت: این مساله را رد می کنم. اگر تیم ببازد دیگر نمی شود گفت که استیلی قربانی این ماجرا شده است. بله، اگر تیم ببرد و به استیلی بد و بیراه بگویند، اوضاع فرق می کند. این صحبت ها تنها یک بهانه است و فقط برای توجیه کردن چنین حرف هایی مطرح می شود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره این که این تیم فقط متکی به علی کریمی است، خاطر نشان کرد: علی کریمی بازیکن خوب و قابلی است و در توانایی هایش هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، اما یک نفره که نمی شود تیمی را برنده کرد. بقیه بازیکنان خوب نبوده اند و فقط به توانایی های کریمی نمی شود اتکا کرد.

پیروانی درباره انتخاب دستیاران استیلی و این که "آیا آنها افراد توانمندی هستند؟" اظهار داشت: بالاخره استیلی خودش دستیارانش را انتخاب کرده و حتما توانمندی هایی را در آنها دیده است. یک مربی خارجی هم در کنار او حضور دارد و باید ببینیم در هفته های آینده این تیم چه کار خواهد کرد.

پیروانی در پایان به ساختار دفاعی پرسپولیس اشاره کرد و به برنا گفت: پرسپولیس بازیکنان خوبی در خط دفاعی دارد، اما عدم هماهنگی سبب شده تا این تیم در ساختار تدافعی با مشکل مواجه شود و در سه بازی پنج گل دریافت کند. علاوه بر آن پرسپولیس در امر گلزنی هم مشکل دارد و باید فکری اساسی انجام داد.
:
:
:
آخرین اخبار