تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۷۱۹۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد ‌کشاورزی ایذه خبر داد :
آغاز برداشت انار از 450 هکتار از باغات ایذه
رئیس اداره‌ جهاد‌ کشاورزی ایذه از آغاز برداشت محصول انار از سطح 450 هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

ایرج الماسی اظهار کرد: با توجه به فرا‌ رسیدن فصل پائیز، کار برداشت انار از 450 هکتار باغات شهرستان آغاز شده است.

الماسی ادامه داد: باغات مورد نظر برای برداشت این محصول در شهرستان از سنین 5 تا 50 سالگی هستند که 170 هکتار از سطوح باغات جدید‌الاحداث و شروع باردهی بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه محصول برداشتی در چند نوع مختلف هستند افزود: این محصول شامل گونه‌های ملس و یوسف‌خانی ساوه می‌باشد که در روستاهای شیوند، سادات موسوی، باجول، تنگ‌قاف، و اراضی حاشیه دنباله‌رود جنوبی واقع شده است.

وی مابقی سطوح را 350 هکتار از باغات قدیمی بارور قدیمی انار 30 تا 50 ساله، شامل ارقام محلی شیوندی با طعم‌ترش، ملس و شیرین دانست و خاطر ‌نشان کرد: این باغات در روستاهای شیوند، سادات‌حسینی، غریبی‌ها، سادات‌موسوی، سرصحرا و قلعه‌سرد واقع شده است.

الماسی محصول برداشتی مصرفی را به‌صورت خام، دانه انار ترشی و رب‌انار دانست و عنوان کرد: فصل برداشت محصول انار شهرستان از اواسط نیمه اول مهرماه آغاز و تا آذر‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی متوسط عملکرد برداشت انار در هکتار را 9 تا 11 تن و میزان برداشت محصول را 3 هزار و 600 تن پیش‌بینی کرد.

رئیس جهاد کشاورزی ایذه در قسمت پایانی از سخنان خود به ‌بهره‌برداری از یک واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 20هزار قطعه و اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون ریال اشاره داشت و افزود: با راه‌اندازی این محل، اشتغال‌زایی مستقیم 3 نفر از محل طرح توسعه کشاورزی واقع در روستای حاجی‌کمال در بخش دهدز فراهم شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار