تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۷۲۰۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیین بزرگداشت شهید مصطفوی برگزار شد
مراسم بزرگداشت چهلمین روز رجعت پیکر پاک شهید سید محمود مصطفوی با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان استانی در مسجدالرسول (ص) اهواز برگزار ‌شد.

در این مراسم که عصر امروز با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی در مسجدالرسول (ص) اهواز منطقه زیتون کارمندی برگزار شد، حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و پدر شهید سید مرتضی شفیعی حضور داشت.

عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، ماندنی ذراتی مشاور استاندار در امورایثارگران، حمید بُوَرد، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جمعی از فرماندهان لشکر 92 زرهی خوزستان حضور داشتند.

در مراسم بزرگداشت شهید مصطفوی حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز به سخنرانی پرداخت و گفت: باید خدا را شاکر باشیم که در چنین محفل نورانی حضور یافته‌ایم.

وی افزود: خداوند متعال بر ما منت گذاشت که در عصر روح الله زندگی کرده‌ایم و درب باغ شهادت را برای ما باز کرد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به محدودیت‌های مذهبی در زمان طاغوت بیان کرد: در آن زمان اگر کسی در محفلی عمومی نام خدا را بر زبان می‌آورد نکوهش می‌شد و این کار‌ها تا حدی پیش رفت که شاه مملکت مراسم جشن عروسی‌اش با ثریا را در شب عاشورا برگزار کرد.

وی تصریح کرد: در زمان حکومت پهلوی کسی جرات نداشت نام خدا را به زبان بیاورد و اگر شهدا جان فشانی نمی‌کردند معلوم نبود ایران اسلامی الان به چه سرنوشتی دچار می‌شد.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: ما در این محفل حضور یافته‌ایم که مورد ترحم و لطف شهدا قرار بگیریم نه اینکه به خانواده شهید مصطفوی ترحم کنیم.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره تاثیرات معنوی شهدا در جامعه ایران گفت: شهدا با رفتن به جبهه، شهادت و بازگشت پیکر مطهرشان موج ایجاد کردند، شما کدام مرده را می‌شناسید که بعد از 27 سال در جامعه موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: امروز اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ما به برکت خون شهدا پا برجا است و پرچم مرتضی علی (ع) در کشور ما برپا شد.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: ما امروز به محفل شهید مصطفوی آمده‌ایم تا از سفره شهدا بهره‌مند شویم و از آن تبرک جوییم.

همچنین خانواده شهید سید محمود مصطفوی با صدور پیامی از حضور مردم خوزستان در مراسمات وداع، تشییع، بزرگداشت و چهلمین روز رجعت این شهید تقدیر کردند.

در این پیام آمده است: بازگشت پیکر سردار بی‌ادعای سپاه اسلام، سرباز بی‌ریای لشکر بقیة الله (عج)، بسیجی مخلص حضرت امام خمینی (ره)، سرباز جان بر کف ولایت، «شهید حاج سید محمود مصطفوی» را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای، مردم سلحشور و غیور خوزستان، بسیجیان و تک تک امت حزب الله ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌‏نمائیم.

خانواده شهید مصطفوی در ادامه پیام خود آورده‌اند: لازم است از باب «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» از همه عزیزانی که در مراسم تشییع، تدفین بزرگداشت و چهلمین روز رجعت پیکر این شهید والامقام دوران دفاع مقدس، مشارکت کرده و حضور یافته‌اند، به ویژه مردم دلاور و شهیدپرور شهرهای اهواز، امیدیه و می‌انکوه تقدیر و تشکر نماییم.

همچنین در پیام خانواده این شهید نگاشته شده است: از سلسله جلیله روحانیت، به ویژه از حضرت آیت الله شفیعی، آیت الله دکتر حیدری و آیت الله حسن‌زاده، ائمه جمعه و جماعات استان خوزستان، استاندار محترم خوزستان، فرمانداران محترم اهواز و امیدیه، فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر پوردستان، فرماندهی ارتش در جنوب جناب امیر ظریفی یگانه، سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و فرمانده محترم سپاه امیدیه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان و روسای بنیاد شهید شهرستان‌های اهواز و امیدیه، هیئت رزمندگان اسلام، نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج اهواز، امیدیه و می‌انکوه، صدا و سیمای مرکز خوزستان، رسانه‏های مکتوب و مجازی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سردار علیپور، فرماندهی محترم نیروی انتظامی و همچنین راهنمایی و رانندگی استان خوزستان، مدیریت و امور ایثارگران پالایشگاه گاز بیدبلند، مدیریت و روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شهرداری اهواز، حوزه مقاومت شهید تندگویان (نفت جنوب) و تمامی دوستان، همرزمان شهید و همشهریان عزیز در اهواز، امیدیه و می‌انکوه تقدیر و تشکر می‌شود.

در پایان پیام تقدیر خانواده شهید سید محمود مصطفوی تاکید شده است که بی‌تردید نام همه عزیزانی که در مراسم بزرگداشت شهید مصطفوی در اهواز، امیدیه و می‌انکوه حضور یافتند و یا با پیام‌های مهرورزانه خود موجبات تسلای دل بازماندگان آن شهید والامقام را فراهم آورده‌اند، در صحیفه مدافعان ارزش‌های الهی ثبت و ضبط خواهد شد.

به گزارش تسنیم از اهواز، شهید سید محمود مصطفوی و برادر شهیدان سید مهدی و سید اسماعیل در سال 1335 در شهرستان امیدیه دیده به جهان گشود و سال‌ها به عنوان دبیر و مدیر مدرسه خدمت کرد.

این شهید والامقام در سال‌های آخر از عمر خود و تا قبل از زمان شهادت به عنوان کارمند شرکت گاز مشغول فعالیت بود.

شهید مصطفوی در تاریخ 29 اردی بهشت سال 1367 در پی تک دشمن در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید و پیکر پاکش تا کنون به وطن بازنگشته بود.

پیکر پاک و مطهر شهید سید محمود مصطفوی در تابستان امسال از طریق انجام آزمایشات دی ان‌ای شناسایی شد و به آغوش وطن بازگشت.

پس از برگزاری مراسمات وداع در اهواز، پیکر مطهر شهید سید محمود مصطفوی در روز پنج شنبه ششم شهریورماه امسال همزمان با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به شهرستان امیدیه منتقل شد و در کنار برادران شهیدش سید مهدی و سید اسماعیل در گلزار شهدای شهر می‌انکوه آرام گرفت.

از شهید مصطفوی 3 فرزند پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار