تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۲۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی خرید 600هزار تن ذرت از کشاورزان
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: با توجه به تفاوت که بین قیمت موجود در بازار، و قیمت خرید تضمینی دولت وجود دارد پیش بینی می شود این اداره کل در سال زراعی جاری حدود 600هزار تن ذرت را از کشاورزان ذرتکار این استان خریداری کند.

هرمز خواجوی روز شنبه اظهار کرد: طبق قیمت اعلام شده از سوی دولت ، هر کیلوگرم ذرت به قیمت هشت هزار و 700ریال خریداری خواهد شد.

وی افزود: هم اینک هر کیلوگرم ذرت در بازار بین هشت هزار تا هشت هزار و 500ریال خریداری می شود که دولت مکلف است برای جلوگیری از زیان کشاورزان این محصول را با قیمتی بالاتر از آنچه در بازار است به صورت تضمینی خریداری کند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان یادآوری کرد: دولت قیمت خرید هر کیلو گرم ذرت برای سال آینده را 9هزار و 600ریال اعلام کرده است.

خواجوی افزود: برای خرید ذرت امسال پنج هزار میلیارد ریال پیش بینی شده و خوزستان اکنون 40درصد ذرت کشور را تولید می کند.

وی اضافه کرد: برداشت ذرت در خوزستان از نیمه نخست آبان آغاز، و تا پایان بهمن ادامه دارد.

وی گفت: نرخ خرید پارسال برای ذرت به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و 600ریال بود که امسال قیمت آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی در ادامه از خریداری یک میلیون و 20هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: از این میزان 976هزار تن گندم به صورت رسمی خریداری و به شرکت غله و بازرگانی تحویل،و 50هزار تن دیگر به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شد.

خواجوی گفت:هر کیلوگرم گندم معمولی به قیمت 10هزار و 500 ریال و گندم دروم 10هزار و 800ریال خریداری شده است.

وی افزود: پارسال 700هزار تن گندم توسط تعاون روستایی و شرکت غله از کشاورزان خوزستان خریداری شد که میزان خرید در سال زراعی جاری نسبت به سال پیش از آن، افزایش 300هزار و 50 تنی 40درصد رشد داشت.

وی گفت: از مجموع هفت میلیون تن گندمی که دولت در سراسر کشور از کشاورزان خریداری کرده خوزستان یک هفتم مجموع خرید را به خود اختصاص داده و رتبه نخست را دارد.

خواجوی اظهار کرد: برای خریداری گندم در سال زراعی جاری حدود 13هزار و 500میلیارد ریال به کشاورزان خوزستان پرداخت شده است.

وی افزود: در صادرات غلات به طور عمده گندم و ذرت هنوز نمی توان این محصولات را صادر کرد چرا که در مقطع فعلی واردات داریم و امید است با برنامه ریزی مسوولان به زودی به خودکفایی در این زمینه رسیده و بتوان صادرات داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار