تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۷۲۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر خارجه آلمان :
ضرورت مشارکت ایران در مبارزه با داعش
وزیرامور خارجه آلمان با اعلام خبر سفر یک روزه خود به عربستان، از ضرورت مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله ایران در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

به  گزارش شبکه خبر، فرانک والتر اشتاین مایر در مصاحبه با روزنامه تاگس اشپیگل گفت: در مرحله جدیدی از تلاش ها برای ترغیب برخی از کشورهای عربی منطقه در مبارزه با داعش، با سفر به ریاض با همتای عربستانی خود در این زمینه گفت و گو خواهم کرد.

اشتاین مایر بر لزوم مشارکت کشورهای مهم منطقه از جمله ایران، ترکیه و عربستان در مبارزه بین المللی علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرد و افزود: سعی و تلاش ما این است که همه کشورهای منطقه را متقاعد کنیم تا با ائتلاف بین المللی در مبارزه علیه داعش همکاری کنند.

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه داعش امروز به خطر بزرگی نه برای منطقه بلکه برای همه جهان تبدیل شده است گفت: در ملاقات با مقام های عربستانی بر این نکته تاکید خواهم کرد که در شرایط خطرناک و حساس امروز،همه کشورهای منطقه باید با کنار گذاشتن اختلاف های خود بر مبارزه با داعش تمرکز کنند.

داعش
اشتاین مایر همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال مشارکت آلمان در حملات نظامی ائتلاف بین المللی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه، بار دیگر استفاده از نیروی نظامی هوایی و زمینی آلمان علیه داعش را منتفی دانست.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین درخصوص به خشونت کشیده شدن تجمعات اعتراضی روزهای گذشته کردها، ترک ها و اسلام گرایان افراطی در شهرهای مختلف این کشور، گفت: درد و رنج کردها را از اوج جنایات تروریست ها در کوبانی درک می کنم اما این توجیهی برای استفاده از خشونت نیست.

رسانه های آلمانی روزشنبه از راهپیمایی اعتراض آمیز دهها هزار نفر از کردهای مقیم آلمان در شهر دوسلدورف خبر دادند که در آن ضمن اعلام حمایت از مردم شهر کردنشین کوبانی، از کشورهای غربی به سردمداری آمریکا خواسته شد در مبارزه با داعش جدیت بیشتری به خرج دهند وهمچنین با فشار بر دولت ترکیه امکان ارسال کمک های نظامی و بشردوستانه به مردم کوبانی فراهم شود.

داعش که دست پرورده غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکاست به گفته دولتمردان غربی اکنون به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.

:
:
:
آخرین اخبار