تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۷۲۲۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
راه از محورهای توسعه کشور است
استاندار خوزستان گفت: توجه به مساله راه ها از محورهای توسعه کشور بوده و توسعه آن توسعه فرهنگ، اقتصاد و امنیت را به همراه دارد.

عبدالحسن مقتدایی روز یکشنبه در همایش راهوران محله(دهیاران) خوزستان، در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی، ورزشی شرکت ملی حفاری افزود: بیشتر گیرها به دلیل نداشتن راه های مناسب است؛ و راه های استان صد درصد ملی خوزستان، درجه دو، درجه سه و یا درجه چندم است.

وی اضافه کرد: با وجود این که 44درصد واردات و 17درصد صادرات کشور از طریق خوزستان انجام می شود راه های موجود در شان این استان نیست و این به توسعه نیافتگی خوزستان بر می گردد که برخی جاده های آن بجای ساختن در محل های مورد نیاز، در جایی ساخته اند که تردد چندانی در آنها نیست.

مقتدایی اظهار کرد: با وجود تمام کمبودها که نشان از توسعه نیافتگی بخش راه، و حمل و نقل دارد، با عزم جزم و همت عالی تلفات جاده ای در خوزستان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه انسان محور توسعه است افزود: انسان توسعه یافته ،برنامه توسعه یافته هم خواهد داشت و با فکر باز و اندیشه خوب برنامه ای تدوین می کند که در آن همه چیز لحاظ شده باشد.

استاندار خوزستان گفت: برخی اتفاق هایی که در کشور به وقوع می پیوندد ناشی از نبود صداقت برنامه ریزان جامعه است و تلفات جاده ای نشان از بی عدالتی و بی صداقتی مسوولانی دارد که تمایلات شخصی داشتند.

وی با تاکید بر اهمیت مساله آموزش دهیاران افزود: باید تحولی ایجاد شود که در هر ده کوره، ده ها علایم راهنمایی و رانندگی وجود داشته باشد و آموزش ها باید از اینجا شروع شود.

استاندار خوزستان همچنین اظهار کرد: نصب سرعت گیرها توهین به مردم است که کلاس گذاشته و از نوع پلاستیکی و رنگی آن را در راه ها گذاشته ایم؛ اینها به مثابه داروی تلخی است که شیرینش می کنیم و به مردم می دهیم.

وی گفت: امکانات باید به مسیری هدایت شود که در آن استعداد وجود دارد.

*همه چیز با خواهش و التماس قابل حل نیست

معاون عمرانی استاندار خوزستان هم گفت: همه چیز با خواهش و التماس قابل حل نیست و تکلیف ما در خصوص ارتقای ایمنی راه های خوزستان باید مشخص شود.

احمد سیاحی افزود: در این رابطه پیش از تعطیلات نوروز نشست هایی برگزار و مانور ایمنی راه ها با استفاده از تمام ظرفیت ها اجرا شد که در نتیجه آن وقوع کمترین تلفات در این ایام بود اگر چه اتفاق های ناگواری هم مانند واژگونی اتوبوس کاروان راهیان نور در دشت آزادگان رخ داد.

وی اضافه کرد: هم اینک تردد خودروهای ترانزیتی از جاده قدیم پل زال - اندیمشک ممنوع اعلام، و برای تردد وسایط نقلیه سنگین در جاده امام صادق(ع) از اهواز تا سه راهی دارخوین محدودیت شدید ترافیکی اعمال شده است.

سیاحی ، با بیان این که میزان تلفات جاده ای موجود در شان خوزستان نیست گفت: در تلفات موتورسیکلت خوزستان رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده و در راه های روستایی نیز مشکلات جدی دارد.

وی توضیح داد: از مجموع 11هزار و 207کیلومتر راه روستایی در خوزستان هفت هزار و 200کیلومتر آسفالته است که 64درصد را شامل می شود و روستاهای با جمعیت بالای 20خانوار دارای راه های دسترسی آسفالته اند اما با این وجود فرهنگ رانندگی را باید رواج داد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: این استان از استان های ملی کشور است اما به نسبت ملی بودنش راه های آن توسعه نیافته است.

سیاحی اضافه کرد: نگاه به راه های خوزستان اعم از جاده ای، ریلی و هوایی باید با توجه به توسعه این استان باشد.

وی یادآوری کرد: خوزستان با 20درصد حمل و نقل سنگین کشور رتبه نخست را دارد؛ در آمار مسافران نوروزی امسال پس از مازندران دوم ، و در زمینه بنادر هم جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

سیاحی با ناکافی خواندن علایم در راه های روستایی و نامناسب خواندن این راه ها در خوزستان گفت: بالا بردن امنیت رانندگی و ارتقای رانندگی در راه های روستایی توسط دهیاری ها اقدام خوش یمنی است که باید از این ظرفیت استفاده مطلوب کرد.

وی 39درصد تلفات جاده ای را مربوط به راه های روستایی خوزستان دانست و افزود: با کمبود شدید اعتبارات روبه رو هستیم اما با برنامه ریزی درست می توان تلفات را کاهش داد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار