تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۷۲۲۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حمل و نقل خوزستان:
دهیاران سفیران حوزه ایمنی در روستاها هستند
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: دهیاران به عنوان سفیران حوزه ایمنی در محل زندگی ایفای نقش می کنند تا ایمنی را به راه های روستایی ببخشند.

مسعود مصدقی روز یکشنبه در همایش راهوران محله(دهیاران) با بیان اینکه نهادینه نشدن فرهنگ ترافیک و آمد و شد در کشور مشکل ساز شده اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید علاقه خاصی نسبت به افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور وجود داشته و یکی از دغدغه های اصلی دولت است و در خوزستان شاهد آن هستیم.

وی افزود: اهمیت ایمنی راه ها در دولت تدبیر و امید تا جایی است که کمیسیون ایمنی راه های کشور، به شورای عالی ایمنی ارتقا یافته و ریاست آن را رییس جمهوری بر عهده دارد.

مصدقی، بر ضرورت اجرای قوانین و وضع قوانین سختگیرانه در راه های کشور تاکید کرد و گفت: 213برنامه ایمنی راه ها در خوزستان در نظر گرفته شده که ساماندهی ادوات کشاورزی و ایمن سازی حاشیه راه ها از این مقوله است.

وی اظهارکرد: طبق آمار 95درصد حمل و نقل کشور جاده ای است که این مساله عیب بوده و بر اساس برنامه پنجم توسعه هر سال باید سهم ریلی از این مقوله پنج درصد افزایش یابد که در کشورهای توسعه یافته به همین سبب ایمنی جاده ها بالاست.

وی اضافه کرد: شدت تصادفات در جاده های کشور بالاست و باید فکر اساسی در این زمینه اندیشیده شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان افزود: سالانه 80 تا 90هزار میلیارد ریال خسارات ناشی از تلفات رانندگی در کشور است که چهار درصد درآمد ناخالص داخلی را شامل می شود.

*یکصد نفر براثر سوانح رانندگی در خوزستان نیمه نخست امسال کشته و مجروح شدند

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان هم گفت: در نیمه نخست امسال بر اثر سوانح رانندگی در جاده های این استان 21نفر کشته و 79نفر دیگر مجروح شدند.

سردار محمدرضا اسحاقی افزود: این ارقام به ترتیب در مدت مشابه پارسال 29 و 84 نفر بوده است.

وی 67درصد دلیل تصادفات را عامل انسانی عنوان و اظهار کرد: آموزش ایمنی هنوز همگانی نشده و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: راه و حمل و نقل به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه هر شهر، روستا و کشوری است.

وی افزود: در سه سال گذشته با همت تمام بخش ها اعم از راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها، پلیس و دستگاه های فنی که مسوولیت توسعه، ایجاد و نگهداری راه ها را دارند میزان تلفات رانندگی در خوزستان کاهش داشته است.

*600میلیارد ریال اعتبار بین دهیاری های خوزستان توزیع شده است

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان هم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد 600میلیارد ریال ، بین دهیاری های استان توزیع شده و اعتبار شهریور هنوز ابلاغ نشده است.

جاسم مجیدی پور افزود: در بخش راه ها نیز اعتبارات به فرمانداری ها ابلاغ و راه های حادثه خیز هم مشخص و به بخشداران ارایه شده که از آنها انتظار می رود مسایل و مشکلات موجود در این زمینه را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: پارسال نزدیک به 20میلیارد ریال اعتبارات جاده ای در روستاها توزیع شد که تاکید معاون عمرانی استاندار خوزستان بر این است که اعتبار مزبور به خود دهیاری ها پرداخت شود.

مجیدی پور گفت: دهیاری ها در هزینه کرد اعتبارات بخش راه ها با اداره راه و شهرسازی هماهنگ عمل و اتفاق ها و گزارش های لازم را اعلام کنند.

هم اینک یک هزار و 400دهیاری در خوزستان فعال است.

* شناسایی یک هزار و 387دستگاه خودرو با بیش از 10میلیون ریال تا 140میلیون ریال تخلف در خوزستان

فرمانده پلیس راه های خوزستان نیز گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و 387دستگاه خودرو که رانندگان آنها تخلفات بالای 10 میلیون ریال تا 140 میلیون ریال داشتند شناسایی و به توفقگاه هدایت شد.

سرهنگ قاسم قدرتی افزود: سبقت و انحراف به چپ ، بیشترین میزان آمار تصادفات و تخلفات رانندگی را در خوزستان شامل می شود که در این ارتباط 190هزار و 113نفر راننده پرخطر شناسایی و جریمه شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع متخلفان 226نفر گواهی نامه های دارای نمره منفی بالا داشته اند.

سرهنگ قدرتی همچنین با تاکید بر تاثیر حضور دهیاران در امنیت ترافیک جاده ای گفت: با مشارکت مردم می توان در این زمینه به وضعیت بهتری دست یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار