تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در 4 ماهه گذشته صورت گرفت؛
آزادي 90 زنداني جرايم غير عمد در خوزستان
مدير عامل ستاد ديه خوزستان از آزادي 90 زنداني معسر جرايم غير عمد طي چهار ماهه گذشته از زندان‌هاي تابعه استان خبر داد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، رسول صخراوي اظهار داشت: اين اقدامات با مساعدت ستاد ديه كشور و همكاري بانك‌هاي عامل و افراد خير انجام پذيرفته است.
وي افزود: زمينه آزادي اين تعداد زنداني كه داراي جرايم غير عمد به ويژه ديه تصادفات بودند و به واسطه مشقت و ناتواني در پرداخت ديه در زندان بسر مي‌بردند، با اعتباري بالغ بر 14ميليارد ريال از سوي ستاد ديه كشور، 34 ميليارد ريال تسهيلات بانكي و همچنين اخذ 15 ميليارد ريال تخفيف از شاكيان فراهم شده است.
صخرواي همچنين با اشاره به ايام ماه مبارك رمضان، به فرهنگ گذشت و دستگيري از مستنمدان، گرفتاران و افراد نيازمند اشاره كرد و گفت: هم اينك بيش از 440 نفر به خاطر جرايم غير عمد همچون ديه تصادفات، نفقه، مهريه و چك غير كلاهبرداري در زندان‌هاي خوزستان به سر مي‌برند كه با عنايت به اينكه آنان انگيزه مجرمانه‌اي در وقوع جرم منتسب نداشته‌اند، حقيقتاً جاي آنها در زندان نيست.
مدير عامل ستاد ديه خوزستان تصريح كرد: در ماه رمضان سلسله جشن‌هاي گلريزان در شهرستان‌هاي مختلف برگزار مي‌شود و از اين طريق فرصت و مجال كمك به افراد معسر و نيازمند فراهم مي‌شود تا با مشاركت مردم نوع دوست و خير انديش، جمعي از زندانيان از زندان آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.
صخراوي تصريح كرد: زندانيان داراي جرائم عمد و افراد سابقه دار و مشهور به ناهنجاري از خدمات و مساعدت ستاد ديه برخوردار نخواهند شد، همچنين افرادي از تسهيلات و كمك‌هاي مصوب و قانوني در زمان بروز حادثه تصادف برخوردار مي‌شوند كه داراي بيمه نامه شخص ثالث باشند.
:
:
:
آخرین اخبار