تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۲۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تاکیدکرد:
ضرورت برقراری سیستم ارتباطات و اطلاع‌رسانی پس از هر حادثه
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به بحث مدیریت بحران در زمان حادثه، گفت: برقراری و وجود سیستم ارتباطات و فناوری اطلاع‌رسانی پس از وقوع حادثه‌ها نیاز اولیه و ضروری است.

علیرضا ملکی‌جهان در نشستی که امروز، 22 مهرماه به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهارکرد: اگرچه پس از هر حادثه نیاز به منابعی همچون آب، برق، آذوقه و سرپناه و بهداشت و امنیت به وجود می‌آید اما مهم‌ترین و حساس‌ترین بحران‌ها، بحران‌های ارتباطی و صوتی و اطلاع‌رسانی است.

وی افزود: توجه به شریان‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی از مهمترین عوامل پیش روی مدیریت بحران پس از هر حادثه است که باید در جهت پیشگیری، آمادگی، مقابله، نوسازی و بازسازی این سیستم‌ها و شریان‌ها در زمان حادثه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

ملکی‌جهان تصریح‌کرد: اولین نیاز هر دستگاه در بروز حوادث، برقراری ارتباط بین دستگاه‌ها و مسوولان مربوطه جهت اطلاع‌رسانی است که می‌طلبد متولیان امر همچون مخابرات و اپراتورها در این زمینه تلاش لازم را داشته باشند.

وی عنوان‌کرد: اخیرا توسط سازمان مدیریت بحران کشور ادارات تنظیم مقررات رادیویی، نمایندگی شرکت زیرساخت، شرکت پست، پست بانک و کلیه اپراتورهای تلفن همراه که دارای پروانه بهره‌برداری هستند را موظف کرده است که پس از هر حادثه نسبت به تجهیز ارتباطات و برقراری ارتباط اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه‌داد: تجهیز نیروی انسانی و مقاوم‌سازی ابنیه مراکز فنی و ساختمان‌های فنی - تخصصی از عوامل آمادگی ادارات مخابرات و فناوری اطلاعات در زمان وقوع حادثه است و ما باید مراکز فنی خود را به‌گونه‌ای مقاوم‌سازی کنیم که در برابر زلزله‌های 6 تا 7 ریشتری مقاوم باشند.

وی در ادامه از برگزاری مانور مدیریت بحران و ایمنی در برابر زلزله و حوادث و بلایای طبیعی در استان خبرداد و خاطرنشان‌کرد: این مانور فردا، 23 مهرماه با حضور همه مجموعه‌های مخابراتی و حوزه‌های ICT استان به صورت تیم‌های موتوری و با نمایش تجهیزات فنی برگزار می‌شود.

ملکی‌جهان گفت: بحث امنیت در زمان مدیریت بحران با توجه به احتمال سرقت اموار و تجیهزات، بسیار اهمیت دارد که مسئولان دستگاه‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات باید در این مواقع مواظب ساختمان‌ها و تجهیزات خود باشند. همچنین انتظار داریم با توجه به به‌روز شدن تکنولوژی و ارتباطات در کشور و دنیا، در زمان وقوع حادثه نیز تجهیزات ارتباطی و اطلاع‌رسانی به‌روز باشند و ما به عنوان متولیان برقرارری ارتباطات موظف هستیم که در زمان حادثه تشکیلات و تجهیزات به‌روز استفاده کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار