تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۷۲۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم استقبال از پیرغلامان حسینی برگزار شد
قائم مقام ستاد استانی دوازدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: دستاوردهای نشست‌های علمی و آموزشی جانبی این اجلاسیه در اختیار علما و پژوهشگران قرار گیرد تا در نشر این فرهنگ به خوبی عمل شود.

فرج‌الله خبیر در مراسم استقبال از پیرغلامان حسینی که شامگاه سه‌شنبه 22 مهر در یادمان بین‌الحرمین اهواز برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این اجلاس در استان خوزستان گامی بلند در راه حفظ آرمان‌های امام حسین(ع)، یاران و خاندان ایشان و انقلاب اسلامی است، گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در مشهد شهیدان ایران و اسلام در قرن حاضر افتخاری بزرگ برای همه ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان ایرانی کوچک و دروازه ورود تشیع به کشور است، بیان کرد: نخستین جرقه‌های تشیع در استان خوزستان زده شد و امید است برکات این اجلاس نصیب همه مردم سلحشور و شهیدپرور خوزستان شود.

خبیر با قدردانی از صدای جمهوری اسلامی ایران افزود:‌ جمع بسیاری از مردم استان و اهواز در برگزاری این اجلاس نقش داشته‌اند که میزبانی از 850 میهمان داخلی و خارجی بیانگر آن است.

قائم مقام ستاد استانی دوازدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی، عنوان کرد: عظمت عاشورا از دو وجه قابل بررسی است در این واقعه دشمنی، کینه‌توزی و توطئه از یک سو و از سوی دیگر ایثار، جوانمردی و وفای به عهد در اوج خود بوده است و به همین دلیل کربلا در تاریخ همواره بزرگ بوده و در اذهان همه مردم جاری است و مردم با همه وجود به گامی که امام حسین(ع) جهت اصلاح دین جدش برداشته وفادار مانده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خطاب به پیرغلامان حسینی حاضر در مراسم گفت: گرامیداشت قدوم شما که عمر خود را صرف نشر و بازگویی فرهنگ عاشورا با امانت‌داری کرده‌اید، بر ما واجب است.

وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم خادمان مطلوبی برای برگزاری این اجلاس باشیم و این اجلاس انوار خود را نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام و سراسر دنیا پراکنده کند و دستاوردهای مفیدی در نشست‌های علمی و آموزشی برای علما و پژوهشگران در بر داشته باشد تا در نشر این فرهنگ به خوبی عمل کنند.

* راه‌اندازی مرکز فرهنگی وابسته به عتبه حسینی در اهواز 

معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) از راه‌اندازی مرکز فرهنگی وابسته به آستان امام حسین(ع) در اهواز خبر داد.

سید یاسر حیدری در حاشیه مراسم استقبال از پیرغلامان حسینی که شامگاه سه‌شنبه 22 مهر در یادمان بین‌الحرمین اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 15 نفر از مسئولان آستان مقدس حضرت حسین(ع)‌، حضرت ابوالفضل(ع) و آستان مقدس امامین کاظمین به دعوت ستاد دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در خوزستان حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی آستان حضرت حسین(ع) در خوزستان گفت:‌ مقرر شده هفته فرهنگی همچون آنچه که در سال گذشته به میزبانی اهواز برگزار شد در آینده‌ای نزدیک در شهرستان آبادان برگزار شود. فعالیت‌های مشترک بین حرم امام حسین(ع)، حرم حضرت ابوالفضل(ع)‌ و استان خوزستان شامل برگزاری مسابقات فرهنگی، اردوهای دانشجویی به عتبات، مسابقات ورزشی برای دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان و ... است.

حیدری همچنین از راه اندازی مرکز فرهنگی وابسته به آستان امام حسین(ع) در اهواز خبر داد.

معاون فرهنگی تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) پیرامون برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی عنوان کرد:‌ ایده برگزاری این اجلاس بسیار مناسب است و تولیت عتبات عالیات از نحوه برگزاری آن الگوبرداری کرده تا از این طریق از خادمان عتبات نیز تجلیل شود. سعی بر آن است که تعدادی از پیرغلامان و خادمان امام حسین(ع) که در این مراسم حاضر هستند به سفر عتبات عالیات اعزام شوند.

وی تصریح کرد: در ده سال گذشته آستان همه عتبات و تولیت مقدس امام حسین(ع) برنامه‌های مختلفی برای پیروان اهل سنت، مسیحیان و دیگر ادیان الهی برگزار کرده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری هفته فرهنگی در پاکستان، هندوستان و ترکیه اشاره کرد. مقرر شده است همچنین هفته فرهنگی در آذربایجان، با کو و کشورهای دیگر برگزار شود.

حیدری افزود: در برگزاری هفته فرهنگی به میزبانی لبنان 20 تا 30 درصد حضار این مراسم پیروان مسیحی بودند. در کربلا تعداد بسیاری از شاعران و نویسندگان مسیحی نیز حضور یافته‌اند. همچنین مراسم ویژه شاعران مسیحی که پیرامون واقعه غدیر و امام حسین (ع) سرایش شعر داشته‌اند برگزار شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار