تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۷۲۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل نیشکر:
کارخانه های کاغذ توسعه نیشکر نقش مهمی در خودکفایی کشور دارد
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از ایجاد کارخانه تولید کاغذ از باگاس در کشت و صنعت سلمان فارسی خبر داد و گفت: ایجاد کارخانه های کاغذ شرکت گام مهمی در رساندن کشور به استقلال و خودکفایی در این زمینه بوده و خوزستان را به یکی از قطب های تولید کاغذ تبدیل می کند.

نسیم صادقی روز سه شنبه در آیین آغاز برداشت نیشکر در کشت و صنعت سلمان فارسی افزود: در صورت ایجاد و به بهره برداری رساندن کارخانه کاغذ تولید آن با قیمت های امروزی می تواند سالانه افزون بر شش هزار میلیارد ریال برای واحد سلمان فارسی درآمدزایی داشته باشد و علاوه بر گردش مالی نقش مهمی در اشتغال مولد خواهد داشت.

وی اظهار کرد: حرکت امیدوار کننده ای در این کشت و صنعت ایجاد شده اما برای راه اندازی کارخانه کاغذ میزان تولید باگاس و بالتبع تولید نیشکر در واحد باید افزایش یابد.

صادقی مجموع تولید سالانه باگاس نیشکر در این کشت و صنعت را 200هزار تن اعلام و اظهار کرد: هم اینک 10هزار هکتار زمین در کشت و صنعت سلمان فارسی وجود دارد که این میزان باید به 14هزار هکتار برسد.

وی گفت: هم اینک حدود دو هزار و 500هکتار دیگر زمین باید در این کشت و صنعت زیر کشت نیشکر رود که به دنبال رایزنی در این زمینه هستیم.

صادقی افزود: با این میزان زیر کشت 400نفر دیگر به میزان اشتغال ایجاد شده در این کشت و صنعت اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با توجه به شرایط موجود برای احداث کارخانه کاغذ در کشت و صنعت سلمان فارسی زیرساخت های لازم از نظر تامین برق و آب و دیگر تاسیسات مرتبط وجود دارد.

* امسال 60هزار تن شکر در کشت و صنعت سلمان فارسی تولید می شود

همچنین مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی گفت: با شروع فصل برداشت نیشکر در این واحد امسال از 600هکتار اراضی زیر کشت 600هزار تن نیشکر برداشت و از این میزان تولید 60هزار تن شکر پیش بینی می شود.

گودرز مرادسلطانی افزود: در سال زراعی گذشته در این واحد بیش از 520 هزار تن نیشکر برداشت شد و امسال یک هزار و 700هکتار از اراضی کشت و صنعت سلمان فارسی به زیر کشت رفت و امید است با این اقدام در سال آینده با توجه به افزایش سطح قابل برداشت نیشکر، تولید شکر هم در این شرکت افزایش پیدا کند.

شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی از جمله واحدهای تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در 40 کیلومتری جاده اهواز –آبادان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار