تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۲۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
اهل قلم به بهترین شکل فرهنگ عاشورا را منتقل کنند
استاندار خوزستان گفت: اهل قلم با حداقل هزینه باید بهترین شکل برش از تاریخ اسلام (عاشورا) را به افراد پس از خود منتقل کنند.

عبدالحسن مقتدایی صبح امروز در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی، اظهار کرد: به استانی وارد شدید که مطهر و مزین به خون شهدایی است که با تبعیت و پیروی از مولا و سرور خود در عاشورای دفاع مقدس هم‌پیمان شدند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: در تاریخ حوادثی اتفاق می‌افتد که بعضا ماندگار هستند و در طول تاریخ برخی آثار به جا مانده چنان ماندگار و تاثیرگذار در سرنوشت یک ملت هستند که در مقاطعی بدون شک موجب نجات می‌شوند.

مقتدایی گفت: آثار باستانی به جا مانده در طول تاریخ به مرور زمان ارزش پیدا می‌کنند و در هر آئین و مذهبی برای هدایت گردشگران چنان ساختمان‌ها را می‌آرایند که علاقه‌مندان به آن اثر جذب آن شوند.

وی با بیان اینکه در تاریخ نیز هر مقطعی از تاریخ توسط اهل قلم منتقل می‌شود و افراد علاقه‌مند را به سوی آن واقعه تاریخی هدایت می‌کند تاکید کرد: اهل قلم با ادبیات و هنر خود باید تمام تلاش خود را بکار گیرند و با حداقل هزینه و بهترین شکل برش از تاریخ را به افراد پس از خود منتقل کنند.

رئیس ستاد استانی اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی یادآور شد: در تاریخ اسلام هیچ مقطعی برجسته‌تر از عاشورا نیست و برجسته‌ترین مقطع تاریخی در اسلام، عاشورا و فرهنگ عاشورایی است.

مقتدایی ادامه داد: در این موضوع خاص جدا از وظیفه بزرگان اهل قلم، هر آنچه به شکل پاک و به عنوان منشور توافق شده برای فرهنگ عاشورا هست باید به بهترین شکل و با کمترین هزینه انتقال داده شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه فرهنگ عاشورا امانتی است در دست کسانی که این فرهنگ را به نسل بعد از خود منتقل می‌کنند، گفت: علائم برای انتقال فرهنگ عاشورا باید پرمعنا و بی‌حاشیه و به گونه‌ای باشد که حتی یک بی‌سواد نیز بتواند آن را درک کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار