تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۲۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مانور زلزله و اسکان اضطراری خوزستان برگزار شد
مانور امداد و نجات زلزله و اسکان اضطراری با حضور اعضای کارگروه مدیریت بحران خوزستان و به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد.

پیش از آغاز این مانور، رژه خودرویی یگان‌های ویژه ناجا، آتش‌نشانی، امداد شرکت گاز، یگان جستجو و نجات، اورژانس، مخابرات، واحد پزشکی جمعیت هلال احمر، گشت راهداری، واحد فناوری ITC، شرکت برق منطقه‌ای، ارتباط رادیویی، شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد.

پس از آن، مانور امداد و نجات در زلزله فرضی با حضور نیروهای امدادی و پزشکی خوزستان انجام شد.

جواد دغلاوی، فرماندار حمیدیه در این مانور که در روستای دهکده از توابع این شهرستان برگزار شد؛ اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای تشکیلاتی مردمی و غیردولتی است و لازم است کمک کنیم که از امدادگران با مهارت جهت امدادرسانی به مردم در حوادث مختلف استفاده شود.

وی به تاثیر مثبت آموزش ایمنی در برابر زلزله و حوادث طبیعی در کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و افزود: با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان اقدامات سریع‌تری در جهت امدادرسانی انجام داد. سرعت عمل، دقت و هوشیاری نیروها و مردم می‌تواند در امدادرسانی مطلوب و کاهش آسیب‌ها بسیار موثر باشد.

دغلاوی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر برگزاری مانور در جهت ارایه آموزش‌های لازم برای کسب آمادگی و جلوگیری از آسیب‌ها در حوادث، می‌تواند در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از افراد بی‌بضاعت، آموزش جوانان و تقویت سازمان داوطلبان و سازمان جوانان هلال احمر کمک کند.

فرماندار حمیدیه گفت: هلال احمر سازمانی به دور از مسایل سیاسی است و در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛ مالی و جانی، حوزه امدادرسانی و فرهگنی نقشی تاثیرگذار دارد. این جمعیت در جهت خدمت به انسانها به دور از هر نوع مذهب، نژاد، و قومیت با حفظ استقلال در جهت حفظ جان مردم در حوادث تلاش می کنند.

در این مانور، امدادرسانی در زلزله فرضی، آتش‌سوزی وسرقت بانک توسط اشرار و همچنین استقرار واحد مشاوره و روانشناسی بهزیستی، واحد تریاژ و عوامل مختلف امدادرسانی در محل برگزار شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار