تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۲۵۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدایی:
بخشنامه خرید از تولیدات داخل استان با پیشرفت خوبی همراه است
استاندار خوزستان با تقدیر از نگاه مثبت مدیران دستگاه‌های دولتی و نیز بخش‌خصوصی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، گفت: اجرای بخشنامه خرید از تولیدات داخلی استان خوزستان با پیشرفت خوبی همراه است.

عبدالحسن مقتدایی در نشست مدیران اقتصادی استان که در محل سالن اجتماعات استانداری برگزارشد، اظهارداشت: شرکت‌های بزرگ فعال در استان خوزستان باید در اجرای این بخش‌نامه دقت بیشتری داشته و الگوی سایرشرکت‌های کوچک و حتی بخش خصوصی باشند.

وی افزود: ارایه خدمات زیربنایی و عمرانی به مردم خوزستان نیازمند ترمیم درآمدهای عمومی استان است که بخش مهمی از آن را می‌توان از طریق خرید از تولیدات داخلی جبران کرد.

مقتدایی از تمام شرکت‌های فعال در خوزستان و حتی خانواده‌ها خواست که به نهضت عمومی خرید از تولیدات و کالا و خدمات استان بپیوندند و برای شکوفایی اقتصادی و توسعه خوزستان تلاش کنند.

بر اساس گزارش اداره‌کل کار و امور اجتماعی استان، با اجرای طرح 550 هزارهکتاری کشاورزی و نیز بخشنامه استاندار خوزستان مبنی برخرید تولیدات داخلی از سوی شرکت‌ها، میزان بیکاری در این استان که 25 درصد جمعیت فعال گزارش شده بود، روبه کاهش گذاشته است.

نماینده این اداره‌کل اعلام کرد که براساس این بخشنامه، ادارات کاریابی استان خوزستان مساله جذب نیروهای بومی از سوی کارفرمایان را به جد دنبال می‌کنند.

گفتنی است نماینده اداره کل فنی و مهندسی استانداری خوزستان نیز که نظارت برحسن اجرای بخشنامه خرید از داخل در بخش خدمات فنی و مهندسی را برعهده دارد، اعلام کرد که برای ایجاد وحدت رویه دراین زمینه طی بخشنامه‌ای به شرکت‌ها و سازمان‌ها اعلام شده است که از پیمان‌کاران بومی استفاده و شرکت‌های پیمانکاری نیز نیروهای موردنیاز خود را از استان تامین کنند.

براساس گزارش اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان پس از اجرای بخشنامه خرید از تولیدات داخل در شش‌ماه گذشته تاکنون به ارزش یک‌هزار و 670 میلیارد تومان کالا و خدمات از داخل استان خرید شده‌است که از این میزان 64،5 درصد یعنی معادل 1070 میلیارد تومان از درون استان بوده است.

این گزارش می‌افزاید، 30 درصد از کل مجموع این خریدها رقمی معادل 499 میلیارد تومان از خرید کالا و خدماتی بوده است که در خوزستان ارایه نمی‌شود و 5.5 درصد معادل 93 میلیارد و 500 میلیون تومان خرید خارج از استان بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار