تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۷۲۵۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگداشت روز جهانی عصای سفید در اهواز؛
8 هزار نابینا تحت پوشش بهزیستی خوزستان
معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان از تامین اعتبار صددرصد هزینه شهریه دانشجویان نابینای خوزستان برای ترم پاییز خبر داد.

غلامعلی جعفری در مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید که شب گذشته (چهارشنبه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شاید برخی ها نابینایی را معادل تاریکی بدانند. کسانی که چشمان بینایی دارند تصور می کنند با بستن لحظه ای چشمان خود می توانند نابینایی را درک کنند اما این گونه نیست.

وی افزود: حدود 80 درصد ارتباط انسان با دنیای اطراف خود متعلق به یک حس از حواس پنجگانه اوست که آن حس بینایی است. به همین دلیل است که افراد روشندل با از دست دادن این حس، دچار محدودیتهای زیادی می شوند.

جعفری ادامه داد: وجود و برقراری یک جو مناسب عاطفی در خانواده برای افراد نابینا بسیار ضروری است. توسعه دامنه آگاهیها، سوادآموزی و توانایی خواندن متون نوشتاری، اشتغال، ازدواج و حمایتهای قانونی از مهمترین برنامه هایی است که برای رفع این محدودیتها برای افراد نابینا در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که 8 هزار نابینا و کم بینا، تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند؛ گفت: در دو ترم تحصیلی گذشته صددرصد شهریه دانشجویان نابینای تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده و صددرصد شهریه ترم پاییز امسال نیز برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد تامین اعتبار شده است که دانشجویان نابینای تحت پوشش می تواند با تحویل اسناد و فرم انتخاب واحد خود به مرکز بهزیستی شهرستان از این خدمات بهره مند شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان افزود: همچنین تمام روشندلانی که اسناد درمانی و یا اسناد عمل جراحی دارند، می توانند با تحویل اسناد خود به مرکز بهزیستی از این مزیت بهره مند شوند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته خرید وسایل توانبخشی ویژه نابینایان گفت: وسایل مورد نیاز تهیه شده و تا سه هفته آینده تحویل مراکز بهزیستی شهرستانها می شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار