تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۷۲۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر خبر داد :
صادرات روزانه 2 میلیون دلار کالا از خرمشهر
فرماندار خرمشهر از صادرات روزانه 2 تا 2.5 میلیون دلار کالا از مرزهای زمینی این شهرستان خبر داد.

ولی‌الله حیاتی ظهر امروز در نشست با هیئت بازرگانی ویتنام، اظهار داشت: خرمشهر دارای پیشینه بلند تاریخی در تجارت بین‌المللی است و نام بلند خرمشهر در مبادلات تجاری و بین‌المللی نامی شناخته شده در سطح جهان است.

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در خرمشهر

فرماندار خرمشهر ظرفیت‌های این شهرستان را برشمرد و عنوان کرد: وجود بندر خرمشهر یعنی مرز دریایی و همچنین مرز زمینی شلمچه برای تجارت از ویژگی‌های انحصاری این شهرستان است.

وجود حوزه‌های نفتی زمینه حضور صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی

حیاتی با بیان اینکه خرمشهر دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف است، افزود: یکی از این بخش‌های مهمی که می‌تواند منافع دو طرف را در پی داشته باشد سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی است.

وی تصریح کرد: وجود مواد اولیه این صنایع در خرمشهر و حوزه عظیم نفت و گاز اروندان و آزادگان در منطقه قطعا بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنعت ساخت لاستیک فراهم می‌سازد.

مرز دریایی و زمینی خرمشهر

فرماندار خرمشهر مرز دریایی را دیگر ظرفیت مهم تجاری این شهرستان دانست و یادآور شد: در حوزه دریایی، بندر خرمشهر یکی از مهم‌ترین بنادر ایران و دارای سابقه کهن در بنادر جهان است و این بندر اکنون فعالیت واردات به کشور را انجام می‌دهد که ظرفیت بسیار مهمی در امر تجارت بین‌الملل محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به مرز تجاری شلمچه نیز اشاره کرد و گفت: خرمشهر علاوه بر مرز دریایی از مرز زمینی شلمچه نیز برخوردار است که در حال حاضر روزانه 2 تا 2.5 میلیون دلار صادرات کالا از همین مرز زمینی انجام می‌شود.

در اختیار قرار دادن زمین و امکانات برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری

حیاتی ظرفیت گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در خرمشهر خواند و اظهار داشت: در بخش گردشگری نیز خرمشهر یک ظرفیت انحصاری است و همین رودخانه کارون زیبا به تنهایی می‌تواند زمینه جذب توریست و گردشگر فراوانی را فراهم سازد.

وی تعداد تردد گردشگر در خرمشهر را در حال حاضر، 7 هزار نفر اعم از گردشگر خارجی و داخلی اعلام کرد و ادامه داد: این خود یک ظرفیت انحصاری است و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زیرساختی در ساحل کارون خرمشهر می‌تواند نقش مهمی در جذب سرمایه داشته باشد.

حیاتی اظهار داشت: برای ساخت اماکن و زیرساخت‌های گردشگری هم زمین و هم امکانات کافی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

امکان واگذاری زیرساخت‌های شهرک صنعتی خرمشهر برای سرمایه گذاری

عالیترین مقام دولتی در خرمشهر شهرک صنعتی خرمشهر را از جمله ظرفیت‌های مهم شهرستان قلمداد کرد و تاکید کرد: خرمشهر دارای یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی استان است و بسیاری از کارخانه‌های آن فعال و عمدتا صادرات محور هستند.

وی متذکر شد: این صادرات محور بودن کارخانه‌های شهرک صنعتی خرمشهر توجیه اقتصادی آن را مضاعف کرده است.

حیاتی با بیان اینکه زیرساخت بخشی دیگر از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خرمشهر آماده است، افزود: ما این آمادگی را داریم که بخشی از این زیرساخت‌ها را به سرمایه‌گذاران واگذار کرده تا باقی عملیات را ادامه دهند.

منطقه آزاد اروند دیگر ظرفیت مهم برای سرمایه‌گذاری

فرماندار خرمشهر در ادامه به منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: آنچه حضور شما را پر رونق‌تر می‌سازد وجود منطقه آزاد اروند است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ظرفیت مهمی است که در چارچوب قانون مناطق آزاد، بسترساز حضور شما خواهد بود.

عالیترین مقام دولتی در شهرستان بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: شعار دولت حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است و من به عنوان عالیترین مقام دولت در شهرستان، وظیفه دارم تمام تمهیدات لازم را برای حضور سرمایه‌گذار در شهرستان فراهم کنم.

وی در ادامه هیئت ویتنامی را مورد خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد: مطمئن باشید جای هیچ‌گونه نگرانی برای سرمایه‌گذاری شما در این شهرستان وجود نخواهد داشت.

فرماندار خرمشهر در پایان به هئیت ویتنامی این آرامش خاطر را داد که هیئت دولت در خرمشهر در تمام مراحل در کنار سرمایه‌گذار خواهد بود و تاکید کرد: دست سرمایه‌گذار را به گرمی می‌فشاریم و این اطمینان خاطر را می‌دهیم که اگر برای سرمایه‌گذاری وارد حوزه شهرستان خرمشهر شوید، شما را تنها نگذاشته و با تمام توان در کنار شما خواهیم بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار