تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۷۲۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم‌مقام اتاق بازرگانی ویتنام خبر داد :
تشکیل اتحادیه مشترک اتاق‌های بازرگانی ویتنام با آبادان و خرمشهر
قائم‌مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام از تمایل کشورش برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: اتحادیه مشترک اتاق‌های بازرگانی ویتنام با آبادان و خرمشهر تشکیل می‌شود.

دوان دوی خوانگ در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های شهرهای آبادان و خرمشهر با اشاره به اعزام هیات تجاری 13 نفره روسا و معاونان اتاق‌های بازرگانی شهرهای هانوی، هوشی‌مین و هایفونگ به همراه برخی از سرمایه‌گذاران و تجار فعال در زمینه صنایع غذایی، پتروشیمی و لاستیک و پلاستیک گفت: ایران ظرفیت‌های زیادی برای کار و سرمایه گذاری دارد از این رو این دعوت را پذیرفتیم.

وی افزود: با توجه به بازدیدی که از شهرهای آبادان و خرمشهر داشتیم به طور قطع و یقین در صدد توسعه فعالیت‌های تجارتی ویتنام در این شهر‌ها هستیم.

قائم‌مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام اظهار کرد: همکاری‌های دو جانبه اتاق‌های بازرگانی ویتنام و آبادان و خرمشهر شامل بخش‌های مختلفی است، در این شهر‌ها منابع طبیعی و مناطق زیبایی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به وجود دو رودخانه زیبای اروند و بهمنشیر در آبادان و کارون در خرمشهر اشاره کرد، از این رو موضوع توسعه گردشگری به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های ما برای کار و سرمایه‌گذاری مد نظر است.

وی با اشاره به نزدیکی شهرهای آبادان و خرمشهر با کشورهای حوزه خلیج فارس و همجواری آن‌ها با کشور عراق و ارتباطات نزدیک این مناطق با یکدیگر، تصریح کرد: بازار آبادان برای سرمایه‌گذاری در بخش عرضه کالا، محلی مناسب است.

دوان دوی خوانگ با اشاره به جلسه‌ای که با رئیس اتاق بازرگانی آبادان خواهد داشت یادآور شد: در تفاهمنامه‌ای که به امضاء طرفین خواهد رسید در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های توریسم تفکر آن خواهد بود که یک اتحادیه و یا یک کانونی مشترک برای گسترش همکارهای بیشتر میان اتاق ویتنام و اتاق بازرگانی آبادان و خرمشهر تشکیل شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار