تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۷۲۶۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ایذه خواستار شد :
ضرورت راه‌اندازی پایگاه مقابله با بحران در ایذه
فرماندار ایذه خواستار راه‌اندازی پایگاه مقابله با بحران در این شهرستان شد.

جهانبخش قلاوند در جلسه عصر امروز شورای اداری این شهرستان در خصوص طرح سرشماری کشاورزی اظهار کرد: این برنامه یک طرح مهم در کشور است که در آن آمار و اطلاعات دقیق کشاورزی را برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات و تبریک این موضوع عنوان کرد: در سال‌های اول انقلاب که تثبیت نظام در برنامه بود و جریان‌هایی که خواسته‌های شخصی، گروهی و حزبی را  بر مسائل آینده کشور و آینده انقلاب ترجیح داده شد، سازوکار مناسبی برای دفاع از امنیت داخلی کشور مطرح نبود، این مردم بودند که در کنار سپاه پاسداران، با فرمان امام خمینی(ره) و تشکیل ارتش 20 میلیونی توانستند دست عوامل استکبار را در داخل از کشور قطع کنند.

فرماندار ایذه ادامه داد: با همت و فداکاری فرزندان انقلاب و یاران امام، با اینکه تلفات زیادی هم در کشور متحمل شدیم، مشکلات از سر گذرانده و امنیت پایداری در کشور مستقر شد.

* به ورزش با توجه بیشتری پرداخته شود

قلاوند در خصوص پیام بویری قهرمان ارزنده ورزش کشور گفت: پیام بویری یک نام آشنا در ورزش کشور و برای این شهرستان است و امیدواریم این عملکرد آغازی برای افتخارات بزرگترش باشد.

رئیس شورای اداری شهرستان ایذه با بیان اینکه پیام بویری اینک قهرمان بزرگ ایذه است، برای تمام جوانان ایذه‌ای در تمام زمینه‌ها آرزوی موفقیت و سرافرازی کرد و خواست تا با الگو قرار دادن پهلوان این ‌دیار که قهرمانی‌هایی را برای کشور کسب کرده و افتخار این شهرستان است، به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

وی در ادامه به مشکلات ورزش ایذه اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های مالی برای جوانان شهرستان در عرصه ورزشی باید ایجاد انگیزه کرد تا این ورزشکاران با پشتکار عمل و دلگرمی بیشتر در مسابقات حاضر شوند.

قلاوند از مسئولان اداره‌های شهرستان خواست تا با همکاری در ایجاد شغل برای این قهرمانان شهرستان و تخصیص زمین به‌منظور ساخت خانه برای این افراد پر تلاش، هم به نوعی از آنها تشکر کرده و هم باعث ترغیب و تشویق جوانان بیشتری به سمت ورزش شوند.

* افراد آموزش‌دیده باید سازماندهی شوند و هدفمند اقدام کنند

فرماندار ایذه همچنین به اجرای مانور زلزله اشاره کرد و افزود: به‌جز قسمت نوار جنوبی این شهرستان، بقیه نقاط آن روی نوار زلزله بوده و خطرات زلزله در ایذه بالا است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان اضافه کرد: باید توانایی‌های نیروهای امدادی شهرستان در مقابله با خطرات طبیعی در مانور نشان داده شود و چگونگی برخورد با این بلایا آموزش داده شود.

وی در ادامه به سیل‌آسا بودن شهر ایذه و کانال‌های دفع آب ناقص و رها شده در شهر اشاره کرد و گفت: از این بابت احساس خطر می‌کنیم و به دستگاهای مربوطه اعم از شهرداری و... اعلام می‌‌شود که در صورت بارندگی شدید در شهرستان، احتمال تلفات زیاد است و هم‌اینک به‌ فکر برطرف کردن این مشکل باشید.

قلاوند در باره آتش‌سوزی جنگل‌های ایذه به‌ موضوع سوختن جنگل‌های کوه منگشت اشاره کرد و تصریح کرد: به دنبال این اتفاقات هیچ‌کاری از دست کسی ساخته نبود، همان‌گونه که در سوخته شدن تالاب، جنگل‌های شهرستان، مراتع و مزارع قسمت زیادی از بین رفت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نیروهای ستاد بحران باید آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث داشته باشند، به بحث راه‌اندازی پایگاه مقابله با این خطرات اشاره و عنوان کرد: ایذه به ‌دلیل جنگل‌های خاص باید توسط این نهاد بیشتر توجه شود تا پایگاه‌های قوی‌تری در شهرستان تاسیس که در حوادث شهرستان، تلفات کمتری را متحمل شویم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار