تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۲۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله جزایری:
اجلاس پیرغلامان حسینی خوزستان را منور کرد
برگزاری دو روزه اجلاس پیرغلامان حسینی در اهواز و حضور مداحان اهل بیت از سراسر دنیا، خوزستان را به نور اهل بیت(ع) منور کرد.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری پنج شنبه شب در مراسم اختتامیه دوازدهمین اختتامیه اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در مصلای مهدیه اهواز اظهار کرد: حضور پیرغلامان حسینی از سراسر دنیا و به صورت یکجا و همزمان، استان خوزستان را منور کرده و شور خاصی به مردم این استان در آستانه ورود به ماه محرم بخشیده است.

وی با بیان اینکه حضور این همه ذاکر اهل بیت(ع) در خوزستان را نعمتی برای مردم خوزستان می دانم، عنوان کرد: حضور رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم حکایت از این است که وی به مردم خوزستان ارادت ویژه ای دارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به روایت بن کعب از اصحاب پیامبر که در آن حضرت محمد(ص)، حضرت امام حسین(ع) را زینت زمین و آسمان معرفی کرده بود، افزود: بسیاری از علمای بزرگ ما سفارشات حضرت محمد(ص) نسبت به سید و سالار شهیدان را سرلوحه خود قرار دادند که از آن جمله به شیح شوشتری مرجع تقلید سال های نه چندان دور شیعیان می توان اشاره کرد.

در مجموع 67 نفر در این دوره از اجلاس مورد تجلیل قرار گرفتند که از این تعداد  15 پژوهشگر و مداح بین‌ المللی، 16 مداح و ذاکر از داخل کشور، پنج هنرمند، فیلمساز، ناشر و شاعر، دو مداح جوان، یک بانوی پژوهشگر و 18 نفر از مداحان، پژوهشگران و پیرغلامان خوزستانی هستند.

دوازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی امشب بعد از دو روز برگزاری در اهواز به پایان می رسد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار