تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۲۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:
رویکرد مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی مدیریت منابع انسانی است
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: رویکرد مسؤلان نهاد از مدیریت پرسنل به سمت مدیریت منابع انسانی در حال تغییر است.

منصور کوهی رستمی صبح امروز در نشست صمیمی با کتابداران اندیمشکی به مولفه‌های مدیریتی کتابخانه‌های عمومی یعنی کتابخانه، کتابدار و عضو اشاره کرد و گفت: قطعا در سایه توجه به هر سه مولفه است که می‌توان شاهد رشد و شکوفایی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور باشیم.

وی افزود: خوشبختانه هر روز شاهد خبرهای خوب در ارتباط با ارتقای وضعیت حقوقی و منزلت اجتماعی کتابداران هستیم که این نشان‌دهنده توجه جدی مسئولان به مولفه‌ای بوده که قبلا به‌صورت شایسته مورد توجه نبوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ضمن تفاوت قائل شدن بین مدیریت پرسنل و مدیریت منابع انسانی خاطرنشان کرد: برای ده‌ها سال، اجرای وظایف انتخاب، آموزش و جبران خدمت کارکنان، وظایف اصلی حوزه‌ای به نام مدیریت کارکنان بود؛ این وظایف بدون توجه به اینکه چگونه به یکدیگر مرتبط هستند انجام می‌شدند اما اکنون حوزه‌ای به نام مدیریت منابع انسانی مطرح شده است.

کوهی رستمی اضافه کرد: مدیریت منابع انسانی آن‌طور که در حال حاضر درک می‌شود، به‌جای رد یا حذف، تعمیمی از نیازمندهای سنتی اداره اثربخش کارکنان بوده و در این حوزه درک مناسبی از رفتار انسانی و مهارت استفاده از این بینش نیاز است.

وی با بیان اینکه داشتن دانش و درک از وظایف مختلف کارکنان و آگاهی از شرایط محیطی ضروری است، تصریح کرد: مدیریت منابع انسانی رویکردی استراتژیک به جذب، توسعه، مدیریت، ایجاد انگیزش و دست‌یابی به تعهد منابع کلیدی سازمان؛ یعنی افرادی که در آن یا برای آن کار می‌کنند، است.

این سرپرست اداره کل ادامه داد: در مدیریت منابع انسانی تلاش می‌شود به نحو احسن به نیازها و خواسته‌های آموزشی، علمی، معیشتی، انگیزشی و رهبری پرسنل توجه شود و این تغییر رویکرد به خوبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال شکل‌گیری است.

این مسئول در پایان افزود: در استان خوزستان نیز توجه جدی به این موضوع خواهیم داشت و در حال برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوعی برای تحقق این مهم هستیم.
:
:
:
آخرین اخبار