تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۲۶۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره دانشجویی ذهن جوان برگزار شد
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در جشنواره ملی ذهن جوان ، جدیدترین ایده های علمی خود را ارائه کردند.

رییس بنیاد نخبگان استان خوزستان روز شنبه در آیین افتتاح این جشنواره که در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد با اشاره به تشکیل بنیاد نخبگان ایران در سال 1385 با هدف حمایت از استعدادهای درخشان گفت:بنیاد نخبگان در حوزه تجاری سازی ایده های برتر از پژوهشگران حمایت می کند.

محمدعلی فیروزی بر حضور پژوهشگران در پارک علم و فناوری در جهت تجاری سازی ایده ها تاکید کرد و افزود: علم موجب تولید ثروت و قدرت می شود و نخبگان باید با اندک بضاعت و امکانات کارهای بزرگ تجاری انجام دهند.

وی افزود: این بنیاد از نفرات برتر کنکور زیر رتبه 100 عضو پذیرفته و اعضا تا زمانی که پویا و فعال باشند از حمایت های بنیاد نخبگان بهره مند می باشند.

رییس بنیاد نخبگان استان خوزستان اظهار داشت: پژوهش ها باید مسئله محور و اختراع نیز باید نیاز محور باشد و بتوانند نیاز جامعه را برطرف کند.

امام جمعه دزفول نیز در این آیین از نیروی انسانی به عنوان پشتوانه ای برای هر کشور نام برد و گفت: کشوری که در راستای آموزش و تربیت نیروی انسانی گام بردارد در عرصه جهانی دارای قدرت خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی علم و فناوری را عامل افزایش قدرت و ثروت در کشورها دانست و گفت: نقش جوانان و ذهن خلاق آنها جایگاه ویژه ای در این خصوص دارد و اگر جوانان بخواهند موفق باشند باید با روش های پژوهش و تحقیق آشنا شوند.

امام جمعه دزفول افزود: طلاب و دانشجویان به روش های تحقیق و پژوهش کمتر آشنا بوده که این ضعف بزرگی است که باید رفع شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه نباید منتظر ماند دولت کارهای پژوهشی ارائه نمایند افزود:روش ها و الگوهای پژوهش باید متناسب با نیاز جامعه توسط اساتید و دانشجویان انجام شود.

وی به جایگاه رفیع علم و پژوهش در دین اسلام اشاره کرد و افزود:علم نباید موجب غرور افراد شود و پژوهشگران باید همواره خشوع و تواضع داشته باشند.

سرهنگ عبدالامیر محتشمی راد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این آیین ، موفقیت های روز افزون جوانان این مرز و بوم در زمینه های مختلف را عامل خشم و نفرت دشمن دانست و گفت:فشار دشمن به ایران اسلامی با هدف دور کردن جوانان این مرز و بوم از عرصه علم ، دانش و فناوری صورت می گیرد.

دبیر جشنواره ملی ذهن جوان نیز با بیان اینکه ثبت نام این جشنواره از اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا هشتم خرداد ماه انجام شد گفت: 200 ایده علمی از دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور از جمله دانشگاه های آزاد اسلامی تهران ،تبریز ، خوزستان ، کاشان ،لرستان ،شیراز و یزد به دبیرخانه جشنواره ارسال و 120 ایده به مرحله نهایی جشنواره راه یافت.

نفیسه خواجوی افزود: ایده های ارائه شده در زمینه های مختلف برق،مهندسی پزشکی،پزشکی،کامپیوتر ،مکانیک ،شیمی ،نانو و دیگر رشته ها بوده و در هر رشته دو داور تخصصی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به داوری خواهند پرداخت.

وی افزود: ایده های ارائه شده به جشنواره در نمایشگاهی ارائه شده و از سوی داوران ارزیابی و امتیاز می گیرند.

در آیین اختتامیه جشنواره که عصر فردا برگزار می شود ایده های برتر معرفی و از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار