تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۲۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت میگو از مزارع پرورشی چوئبده آغاز شد
برداشت میگو از 385 هکتار از مزارع چوئبده آبادان روز شنبه با حضور مدیرکل شیلات خوزستان و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

رییس اداره شیلات آبادان در این مراسم با اشاره به رشد 45 درصدی برداشت میگو از مزارع پرورش میگو چوئبده آبادان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از یک هزار و 300 تن میگو از 30 مزرعه فعال در سایت مجتمع پرورش میگوی چوئبده برداشت شود.

سید صالح هلالات برداشت 770 تن میگو در سال گذشته از 19 مزرعه پرورشی چوئبده آبادان را یادآور شد و افزود: امسال تاکنون، 950 تن از مزارع پرورش میگوی چوئبده برداشت شده است.

وی نوع میگوی پرورشی در مزارع پرورش میگوی چوئبده را وانامی عنوان کرد و گفت: این نوع میگو به دلیل سرعت رشد و سازگاری بالا با شرایط شوری و درجه حرارت و بازار پسندی، ارزش اقتصادی بالایی دارد.

رییس اداره شیلات آبادان اشتغال زایی، فعال شدن صنایع جانبی و بسته بندی و عمل آوری میگو را از مهم ترین مزیت های فعالیت سایت پرورش میگو در چوئبده آبادان دانست و افزود: میگوهای پرورشی این سایت، علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخلی به خارج از کشور نیز صادر می شوند.

بیماری لکه سفید، تولید میگو در مزارع چوئبده آبادان را چند سالی با مشکل مواجه کرده بود ولی در دو سال گذشته با تولید میگوی وانامی برخی از مزاع پرورش میگو در این منطقه فعالیت خود را از سر گرفتند.

میگوی وانامی بومی آب های دریای مکزیک، آمریکای مرکزی و جنوبی و جنوب کشور پرو است و به دلیل مزیت های فراوان نسبت به سایر گونه های پرورشی مورد توجه پرورش دهندگان میگو قرار گرفته است.

برخی ویژگی های میگوی وانامی شامل سرعت رشد، تحمل دامنه وسیعی از تغییرات دما و شوری، ضریب ماندگاری و راندمان تولید بالا در مراحل لاروی و دوره پرورش رژیم پروتئینی کمتر می باشد.

بندر چوئبده در 45 کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار