تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۲۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله حیدری:
همه آزادی‌خواهان جهان نسبت به حکم اعدام شیخ نمر اعتراض می‌کنند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مگر شیخ نمر چه گناهی کرده است غیر از اینکه آرای شخصی خود را اعلام کرده است، گفت: همه آزادی‌خواهان جهان نسبت به حکم اعدام شیخ نمر اعتراض می‌کنند.

آیت‌الله محسن حیدری امروز اظهار کرد: حکم اعدام آیت‌الله شیخ النمر در این زمانی که دنیا بر اساس حقوق بشر نشست و برخاست دارد، مایه تأسف و تعجب است؛ چگونه نسبت به این حکمی که صددرصد ضد حقوق بشری است مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند؟!

وی افزود: مگر شیخ النمر چه گناهی کرده غیر از اینکه آرای شخصی خود را اعلام کرده است؟ مگر آزادی حق طبیعی هر انسانی نیست؟ آیا جرمی کرده است؟ آیا کسی را کشته است؟ آیا برخلاف حکم شرع خدا عملی کرده است که مستحق اعدام باشد؟

امام جمعه موقت اهواز گفت: وی تنها نظریات خود را بیان کرده که حالا این نظریات با سیاست رژیم حاکم بر عربستان سعودی نمی‌خواند و حکم این کار اعدام نیست و این حکم با هیچ قانون شرعی، وضعی و بین‌المللی مطابقت ندارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه آزادی‌خواهان جهان نسبت به این حکم اعتراض می‌کنند که البته جمهوری اسلامی ایران رسما اعتراض خود را نسبت به این حکم بیان کرده است.

حیدری در پایان عنوان کرد: در استان خوزستان نیز هر گونه حرکتی که بتواند این عمل غیرقانونی را محکوم کند بسیار خوب و ارزنده خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار