تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۷۲۷۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز پانزدهمین برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر / تصاویر
پانزدهمین برداشت نیشکر و فرآیند تولید شکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر آغاز شد و چرخ بزرگ‌ترین واحد صنعتی این شهرستان عملاً به حرکت درآمد.

ظهر امروز برداشت نیشکر از سطح مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر آغاز شد و عملاً فرآیند تولید شکر در این شهرستان آغازشده است.

بر اساس این گزارش، کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر از بزرگ‌ترین واحدهای تولید شکر در استان خوزستان به شمار می‌آید که سالانه بین 85 تا 100 هزار تن شکر تولید کرده و روانه بازار مصرف می‌کند.


استقرار کشت و صنعت امام خمینی(ره) در مجاورت شهرستان شوشتر باعث اشتغال بیش از 2 هزار و 500 نفر در این شرکت شده است که به‌صورت غیرمستقیم این میزان اشتغال تا 15 هزار نفر نیز می‌رسد.

برداشت نیشکر از مزارع سبز کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر تا اسفندماه ادامه می‌یابد و روند تولید شکر نیز در این مدت انجام خواهد شد.


برداشت نیشکر در کشت و صنعت کارون شوشتر همه‌ساله با برگزاری مراسم شکرگزاری آغاز می‌شود که امسال این مراسم با روز مباهله نیز مصادف بود.

* پیش‌بینی تولید100 هزار تن شکر در کشت و صنعت امام خمینی شوشتر

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر از پیش‌بینی تولید 100 هزار تن شکر در این شرکت تولیدی خبر داد و گفت: همه واحدها از امروز فعال و هماهنگ در فرآیند تولید شکر همکاری می‌کنند.

ناصر مجدی ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار تولید شکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر اظهار کرد: در سال جاری پیش‌بینی برداشت 850 هزار تن نیشکر از مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) داریم و 100 هزار تن نیز از واحد دهخدا خریداری می‌کنیم.

وی افزود: از میزان یک‌میلیون تن نیشکری که برای تولید شکر در این شرکت استفاده خواهد شد بیش از 100 هزار تن شکر تولید می‌شود که این رقم از سال گذشته بیشتر است.

آغاز پانزدهمین برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر / تصاویر

مجدی با اشاره به تولید این شکر در سال گذشته گفت: کشت و صنعت امام خمینی در سال گذشته 82 هزار و 500 هزار تن شکر تولید کرده است که در جمع در 14 سال گذشته بیش از یک‌میلیون و 200 هزار تن شکر در این شرکت تولیدی به بازار عرضه‌شده است.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی شوشتر گفت: در 14 سال گذشته در این شرکت بیش از 12.5 میلیون تن نیشکر تولیدشده است و همه این تولیدات در این شرکت به شکر تبدیل‌شده است.

وی با تاکید بر اشتغال‌زایی در شرکت کشت و صنعت امام خمینی شوشتر افزود: در کشت و صنعت امام خمینی شوشتر بیش از 2 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد یک هزار و 800 نفر به‌صورت استخدام رسمی و 700 نفر به‌عنوان استخدام پیمانی مشغول به کارند.

مجدی با تاکید بر میزان اشتغال غیرمستقیم این شرکت در منطقه شهرستان شوشتر گفت: در جمع کشت و صنعت امام خمینی شوشتر اشتغال 10 هزار نفر را به‌صورت غیرمستقیم تأمین کرده است.

وی با اشاره به کمک‌های این شرکت به توسعه مناطق پیرامونی خاطرنشان کرد: کشت و صنعت امام خمینی شهرستان شوشتر برای توسعه شهر گوریه به این شهرستان ماشین‌آلات و امکانات عمرانی داده است و با این شهر تازه تأسیس تعامل خوبی داریم.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی شوشتر تاکید کرد: کشت و صنعت امام خمینی شوشتر با توجه به استانداردهای کسب‌شده از مراجع داخلی و بین‌المللی به‌عنوان احد سبز محسوب شده و همه‌ساله این استانداردها نیز بررسی می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار