تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۷۲۸۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان:
امنیت بندر شادگان باید پیگیری شود
فرماندار شادگان گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که الان در بندر شادگان وجود دارد، ابتدا بحث امنیت است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

بهروز فرج‌اللهی در جلسه هماهنگی افتتاح بندر شادگان اظهار کرد: همیشه مرزهای خاکی و آبی به عنوان تهدید دیده می‌شد ولی در دولت یازدهم این موضوع به عنوان فرصت شده است.

وی افزود: در بحث‌های ارائه خدمات در این بندر، مشکلات به تدریج رفع می‌شود و اگر نگاه کنیم بیشتر موارد در کوتاه مدت قابل حل است.

فرج‌اللهی گفت: با توجه به نزدیکی بندر امام خمینی(ره) به مرکز استان، بسیاری از لنج‌های هندیجان به بندر شادگان می‌آیند؛ لنج‌ها عمدتا بارکش هستند و جای نزدیک‌تر را ترجیح می‌دهند.

فرماندار شادگان تصریح کرد: حضور سه دستگاه امور بنادر، گمرک و مرزبانی در بندر شادگان مؤثر است که سه رکن اصلی هستند و اگر حضور نداشته باشند، در فعالیت‌های بندر خلل ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: با ورود شناورها به بندر، به دلیل چوبی بودن آنها امکان آتش‌سوزی وجود دارد؛ لذا باید کنار هم قرار گرفتن آنها کمتر اتفاق افتد که آتش‌سوزی‌ها خسارت وارد نکند و تخلیه به سرعت صورت گیرد.

فرج‌اللهی ادامه داد: لازمه این کار فعالیت مستمر است و یکی از مهم‌ترین مسائلی که الان در بندر شادگان وجود دارد، بحث امنیت است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

فرماندار شادگان در پایان خاطر نشان کرد: وجود جایگاه سوخت نیز بسیار مهم است که باید به صورت مصوبه پیگیری شود.

* 40 میلیارد تومان برای ایجاد بندر شادگان هزینه شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: برای ایجاد ساختارهای فیزیکی در بندر شادگان 40 میلیارد تومان هزینه شده که شاید این اعتبارات توجیه اقتصادی چندانی نداشته باشد، ولی به دلیل مصوبه دولت بودن، انجام شده است.

سعدالله عبداللهی در جلسه هماهنگی افتتاح بندر شادگان، اظهار کرد: برای افتتاح بندر شادگان هماهنگی‌هایی لازم است که بخشی درونی و بخشی بیرونی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارهای عمرانی و دسترسی به اسکله و امکانات محدود، در مجموعه بنادر استان آغاز شده و تا پنجشنبه نواقص موجود برطرف می‌شود، افزود: در مانور درونی نیز تخلیه کشتی‌ها و سایر هماهنگی‌ها انجام می‌شود که اگر نقصی بود تا شنبه، روز افتتاح این بندر، برطرف شود.

عبداللهی با بیان اینکه تامین امنیت یکی از موارد هماهنگی‌های بیرونی است، گفت: نیروی انتظامی باید در این زمینه همکاری کند و 14 کیلومتر جاده فرعی متصل به شادگان باید تامین امنیت شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: در حوزه گمرک نیز اگر بنا باشد عملیات اجرایی را آغاز کنیم، باید این ارگان در بندر حضور داشته باشد که بتوان به صورت عملیاتی همکاری داشته باشیم.

این مدیرکل یادآور شد: اقدامات پس از افتتاح بندر که شامل تداوم همکاری است، به میزان همکاری سایر دستگاه‌ها بستگی دارد که باید ساختار نیروی انسانی و سایر موارد تامین شود.

عبداللهی همچنین با اشاره به آنتن ندادن شبکه مخابرات در بندر شادگان، تصریح کرد: امکان ارتباط مخابراتی به لحاظ دور بودن از مراکز شهری وجود ندارد که حتی شبکه همراه اول نیز در این بندر آنتن نمی‌دهد؛ لذا تقاضا داریم مخابرات در این زمینه بحث فیبر نوری را در برنامه داشته باشند.

وی بیان کرد: بحث هزینه این 14 کیلومتر فیبر از جاده اصلی تا بندر شادگان نیز هزینه‌ای است که باید کمک شود و پس از آن ساختارها را ایجاد خواهیم کرد.

عبداللهی با اشاره به اینکه برای مکانیزه شدن سیستم‌ها و کنترل آمار و درآمد به این ارتباط مخابراتی نیاز است، عنوان کرد: در بندر شادگان در ابتدای آغاز کار حداقل سه دستگاه گمرک، قرنطینه دامپزشکی و گذرنامه باید مستقر باشند و پس از آغاز کار سایر ارگان‌ها از قبیل بانک و بیمه حضور خواهند یافت.

این مدیرکل با بیان اینکه امکانات برای آغاز کار در سه هکتار زمین در نظر گرفته شده است و 30 هکتار زمین نیز برای توسعه و پشتیبانی وجود دارد خاطر نشان کرد: برای ایجاد ساختارهای فیزیکی در بندر شادگان 40 میلیارد تومان هزینه شده که شاید این اعتبارات توجیه اقتصادی چندانی نداشته باشد ولی به دلیل اینکه مصوبه دولت است، این هزینه‌ها انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: این بندر آماده پذیرش تخلیه کشتی‌های زیر 500 تن است که میزان آب در بندر آن در شرایط جزر چهار متر است.

وی ادامه داد: طبیعی است میزان کار در چهار ماه نخست محدود باشد، اما هم‌زمان با افزایش ورود شناورها،‌ میزان کار نیز افزایش خواهد یافت.

عبداللهی با بیان اینکه البته در ابتدای کار با رویه کالای همراه ملوان آغاز به کار می‌شود، چرا که گرایش به این رویه بسیار است و چندان سخت نیست، اظهار کرد: در این رویه تجهیزات زیادی نیز نیاز نیست زیرا کالاها به صورت یدی بارگیری می‌شوند و برای استقرار سایر دستگاه‌ها سیستم تک‌پنجره‌ای در حال آماده‌سازی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار