تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۲۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان:
30 هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند
مدیرکل حج و زیارت خوزستان از صدور ویزاهای زوار اربعین از شعب حج و زیارت و اعزام 30 هزار نفر به حج عمره در سال جاری خبر داد.

ناصر حویزاوی صبح امروز در جمع خبرنگاران به جلسات اخیر برگزار شده با موضوع اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: مقارن با بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام جلسات ساماندهی اعزام زائران اربعین در مرز و با حضور استاندار و نمایندگان حج و زیارت و در محل فرمانداری خرمشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و نواقصی که در ساماندهی سال‌های گذشته وجود داشت، در این جلسات نقاط ضعف مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم فرآیند ساماندهی و اعزام که پس از کسب مجوزهای لازم از مسئولان است به طور مطلوب انجام گیرد.

*ثبت زوار اربعین از طریق سامانه حج و زیارت

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با تاکید بر اینکه جلسات تشکیل شده با هدف اتخاذ تدابیری برای گذر زائران از دو مرز است، خاطرنشان کرد: تمام موضوعات مطرح شده و تصمیمات اتخاذ شده بستگی به شرایط سازمان مرکزی و شورای ساماندهی زوار اربعین است که دبیرخانه آن در حج و زیارت و در تهران است.

حویزاوی، تعداد زائران ایام اربعین در سال گذشته را 600 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد از دو مرز شلمچه و چذابه گذر کرده بودند و پیش‌بینی می‌شود امسال آمار زائران در حدود سال گذشته یا حتی بیش از این تعداد باشد.

وی بر آمادگی برای پذیرش این تعداد زائر تاکید کرد و گفت: متناسب با شرایط زمانی برنامه خود را تعیین کرده و این آمادگی را داریم که به هر تعداد زائر که آمادگی برای اربعین را داشته، پس از صدور مجوزهای لازم خدمات‌دهی کنیم.

حویزاوی همچنین از ثبت زوار اربعین از طریق سامانه حج و زیارت خبر داد و تصریح کرد: امسال ثبت‌نام و صدور مجوزهای لازم از طریق سامانه حج و زیارت صورت می‌گیرد و تعداد تردد روزانه از هر دو مرز شلمچه و چذابه نیز به طور روزانه ثبت و مشخص خواهد شد.

این مدیرکل با بیان اینکه امسال ویزاها از طریق شعب سازمان حج و زیارت صادر می شود، افزود: این شرکت‌ها به کار خود اشراف کامل داشته و با این کار دیگر نیازی به تجمع پشت درب‌های سفارت عراق نخواهد بود.

*بازگشت آخرین گروه حجاج خوزستانی/ همه حجاج سالم هستند

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود از بازگشت آخرین پرواز حجاج خبر داد و گفت: امروز آخرین پرواز حجاج به زمین نشست که هیچ کدام از حجاج بیمار نشده و همه از سلامت کامل برخوردارند.

حویزاوی تعداد زائران امسال را 3 هزار نفر اعلام کرد و توضیح داد: این 3 هزار نفر با 10 پرواز از جده به میهن بازگشت و برنامه پروازهای عمره نیز در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

وی در پایان تعداد زائران عمره استان خوزستان را در سال جاری 30 هزار نفر اعلام کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار