تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۲۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: آب خرمشهر 99.9 درصد مطلوبيت دارد
فرماندار خرمشهر گفت: آب خرمشهر از نظر ميكروبي 99.9 درصد مطلوبيت دارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، عبدالله حسيني در شوراي سلامت استان با ارائه گزارشي از وضعيت بهداشت خرمشهر اظهار داشت: 90 هزار متر مربع از معابر خرمشهر كه توسط دستگاه‌هاي مختلف حفاري شده تا كنون ترميم نشده است.
وي تصريح كرد: شهرداري خرمشهر هزينه ترميم اين خرابي‌ها را از دستگاه‌هاي مربوطه اخذ كرده اما به دليل مشكلات مالي، صرف هزينه جاري خود از جمله پرداخت حقوق كاركنان كرده است.
حسيني همچنين با اشاره به حضور سالانه 2 ميليون نفر مسافر كاروان‌هاي راهيان نور به خرمشهر، گفت: اين مسافران 100 تا 120 تن به زباله‌هاي شهري اضافه مي‌كنند كه درخواست مي‌شود، تدبيري اتخاذ شود كه استان‌هاي ديگر در جمع‌آوري اين زباله‌ها مشاركت كنند و امكاناتي از سوي استان‌هاي ديگر اختصاص يابد.
فرماندار خرمشهر برخورد با رسانه‌ها را از سوي اداره كل ارشاد به دليل كم‌رنگ كردن خدمات دولت در پروژه‌ آبرساني غدير به خرمشهر خواستار شد.
وي با بيان اينكه اجراي طرح آبرساني به خرمشهر موسوم به غدير كيفيت آب اين شهر را مطلوب كرده است، افزود: در سال 88 مطلوبيت آب در اين شهر 60 درصد بوده كه در سال 89 به 79 درصد و در سال جاري به 98 درصد ارتقا يافته است.
به گفته وي، آب خرمشهر از نظر ميكروبي 99.9 درصد مطلوبيت دارد.
حسيني وجود 13 نهر سنتي را از مشكلات اين شهر عنوان كرد و افزود: اين نهرها كه در گذشته براي آبياري كشاورزي استفاده مي‌شد، در حال حاضر محل عبور فاضلاب شده و مشكلات بهداشتي براي شهروندان به وجود آورده است.
به گفته وي، چندي پيش سقوط يك پرايد با پنج سرنشين در يكي از اين نهرها منجر به كشته شدن تمام سرنشينان شد.
رئيس شوراي سلامت شهرستان خرمشهر يكي ديگر از مشكلات خرمشهر را تخليه نخاله‌ها دانست و گفت: تخليه زياد نخاله‌ها در سال 88 نيز مردم را با خطر رواج بيماري سالك روبه‌رو كرد.
وي از تعطيلي دو ماهه كشتارگاه سنتي خرمشهر به منظور ايجاد تعميرات خبر داد و افزود: تعمير اين كشتارگاه 250 ميليون تومان اعتبار لازم دارد.
حسيني همچنين عملكرد دستگاه‌ها را در رابطه با جمع‌آوري دام زنده، نصب سرويس‌هاي بهداشتي در شهر، حل مشكلات يادمان شلمچه، فروش يخ به صورت بهداشتي، لايروبي و آهك پاشي انهار، اتلاف سگ‌هاي ولگرد و بهسازي پياده‌روها و توزيع نهال خوب ارزيابي كرد.
:
:
:
آخرین اخبار