تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۷۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلهر: به حجاب چادر اعتقاد دارم / به انتقادات پاسخ می دهم

مشاور سابق رییس‌جمهور با اشاره به مقاله‌اش در مورد درآمدی زیباشناسانه بر لباس ایرانیان در ادوار مختلف تاریخ و ماهیت فرهنگی، پوشش در مجله خاتون؛ ضمیمه روز شنبه روزنامه ایران، گفت: در آن مقاله من بحث فقهی در مورد حجاب مطرح نکرده‌ام.

به گزارش ایسنا، مهدی کلهر با بیان این‌که «من خود به حجاب چادر اعتقاد دارم»، اظهار کرد: بحثی که من در آن مقاله مطرح کردم، یک بحث تاریخی و زیباشناسانه در مورد لباس و رنگ‌ها بود.

وی با بیان این‌که «حجاب زنان ما در دوران قاجار مانند اکنون افغانستان بود و رنگ‌های مختلف و حتی روشن در آن به کار برده می‌شد» ادامه داد: در زمان قاجار بیش از 90 درصد جمعیت کشورمان روستاییان و عشایر بودند که حجاب آن‌ها نیز مانند حجاب عشایری است که در موزه‌های مردم‌شناسی اکنون به نمایش گذاشته می‌شود و چادر زنان شهری نیز مانند چادرهای نماز بود و من در آن مقاله تاکید کردم که رنگ مشکی بر اثر دو سفر ناصرالدین شاه به اروپا وارد پوشش زنان ما و در رنگ چادرها منعکس شد.

وی با بیان این‌که حجاب از ضروریات اسلام است، گفت: چادری که مادر من در آن زمان سرش می‌کرد ،چادر کمری بود شبیه همان چادر ملی که الان طراحی کردند و من تاکید می‌کنم که بحث من درآن مقاله درباره زیباشناسی لباس و رنگ‌ها بود.

وی با تاکید دوباره بر این‌که «من در آن مقاله بحث فقهی در مورد حجاب نداشتم» خاطرنشان کرد: این مصاحبه مربوط به دو سال پیش، زمان آقای اشتهاردی است و قرار بود این مجله در آن زمان منتشر شود که به دلایلی انتشار آن به تعویق افتاد و مباحثی که در آن مقاله مطرح کردم حرف‌هایی بود که در دیگر جاها گفته بودم و حرف جدیدی نبود.

مشاور سابق رییس‌جمهور با بیان این‌که « من هنوز مجله خاتون را پس از انتشار آن پیدا نکرده‌ام» گفت: شنیده‌ام که یکسری مباحث و انتقادهایی در مورد آن مقاله منتشر شده است. به دوستان گفتم که این مباحث را جمع‌آوری کنند و بعدا به صورت مشروح به این مباحث پاسخ خواهم داد.

برچسب ها: مهدی کلهر ، کلهر ، حجاب ، چادر
:
:
:
آخرین اخبار