تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احتمال کاهش ساخت مسکن مهر
معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال کاهش ساخت مسکن مهر در سال آینده خبر داد و گفت: مسکن مهر ویلایی در برخی از شهرهای جدید اجرایی شده است.

جمشید نورصالحی در گفتگو با مهر درباره قرارداد انبوه سازان برای ساخت مسکن مهر در شهرهای جدید، گفت: در 3 ماهه پایانی سال 90 برآورد نیاز ساخت مسکن مهر برای سال آینده انجام می شود و براساس آن، با انبوه سازان قرارداد بسته خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پیش بینی می شود سال آینده تعداد واحدهای مسکن مهر مورد نیاز از امسال کمتر باشد، اظهار داشت: در ابتدا باید واحدهای در حال ساخت به نتیجه برسند و پس از آن وضعیت مسکن مهر سال آینده و تعداد قراردادها با انبوه سازان مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تعداد مسکن مهر را در سال جاری 2 میلیون و 600 هزار واحد عنوان کرد و افزود: این تعداد در شهرهای جدید به 370 هزار واحد مسکن مهر می رسد؛ بنابراین به نظر می رسد که حجم عمده ساخت و ساز مسکن مهر در شهرهای جدید امسال انجام شود و تعدادی هم برای سال آینده بماند.

نورصالحی بابیان اینکه درحال حاضر 500 هزار انبوه ساز مشغول فعالیت در طرح مسکن مهر هستند، بیان کرد: در کل تقریبا 260 هزار انبوه ساز در شهرهای جدید و در همین حدود هم در شهرهای بالای 25 هزار نفر مشغول ساخت وساز هستند.

مسکن مهر ویلایی در شهرهای جدید

وی درباره ویلاسازی در شهرهای جدید، اظهار داشت: مسکن مهر ویلایی به نوعی از مسکن گفته می شود که در 2 طبقه ساخته شده و به اصطلاح کوتاه مرتبه هستند که در شهرهایی که تراکم جمعیتی کمتری داشتند و تقاضا برای ساخت مسکن کمتر بود این طرح به اجرا رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای این طرح در اغلب شهرهای جدید خبرداد و گفت: مسکن مهر ویلایی در شهرهای جدید استان مرکزی، خوزستان، اصفهان و خراسان رضوی ساخته شده و تعدادی کوتاه مرتبه سازی هم در شهر جدید پرند انجام گرفته است.

نورصالحی درخصوص آورده متقاضی برای مسکن مهر ویلایی، بیان کرد: آورده در هر شهری متفاوت است اما در کل به نسبت دیگر طرح های مسکن مهر آورده بیشتری لازم دارد.

برچسب ها: مسکن مهر
:
:
:
آخرین اخبار