تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۳۳۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
ساماندهی‌فاضلاب‌خوزستان نیازمند اعتبار است
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: فاضلاب خوزستان نیازمند ساماندهی و تامین اعتبار لازم در این زمینه است.

صیدعلی دارایی شب گذشته در جمع خبرنگاران شهرستان اندیمشک اظهار کرد: مشکل آب و فاضلاب امروز گریبانگیر بسیاری از شهرهای استان بوده و ساماندهی وضعیت فاضلاب استان 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم مسئولان در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند و مردم مناطق مختلف استان را از مشکلات موجود بحث فاضلاب رهایی بخشند زیرا اکثر مراجعات به دفاتر نمایندگان گلایه از این دست امور است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در ادامه با اشاره به بازدید از طرح فاضلاب اندیمشک تصریح کرد: تعیین اولویت‌بندی اجرای طرح فاضلاب و بهره‌برداری از خطوط شبکه کار شده باید سرلوحه کار قرار گیرد زیرا با وجود مشکلات موجود، این طرح نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت توانمند است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با توجه به آنچه شاهد آن هستیم ساماندهی نوارهای حفاری در اندیمشک در مقایسه با دیگر شهرهای استان مطلوب بوده و تنها موضوع طرح فاضلاب اندیمشک در برخی مناطق دارای نواقصی است که باید تلاش شود با مدیریت توانمند هرچه سریع‌تر آنها را برطرف کرد.

* پیشرفت 70 درصدی اجرای شبکه فاضلاب خوزستان از محل اوراق مشارکت

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای خوزستان از پیشرفت حدود 70 درصدی اجرای شبکه فاضلاب استان نسبت به سال‌های گذشته از محل اوراق مشارکت خبر داد.

امیر امیدی در حاشیه بازدید از طرح فاضلاب شهرستان اندیمشک اظهار کرد: اولویت اجرای مرحله سوم فروش اوراق مشارکت، بهره‌برداری از خطوط شبکه فاضلاب احداث شده، است.

وی اضافه کرد: توسعه شهری متناسب با توسعه زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد که اجرای طرح‌های آب و فاضلاب از جمله این زیرساخت‌هاست و در این زمینه تلاش‌های بسیاری توسط مسئولان ملی، استانی و به تبع شهرستانی شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای خوزستان با اشاره به نقش اوراق مشارکت در اجرای طرح‌های فاضلاب ادامه داد: استفاده از اوراق مشارکت با هدف شتاب‌بخشی به موضوع احداث فاضلاب در استان در دستور کار قرار گرفته و با فروش مرحله سوم اوراق مشارکت، اجرای شبکه فاضلاب مجددا سرعت خواهد گرفت.

امیدی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های 85 تا 91 در مجموع 9 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده بود که این رقم در سال‌های 91 تا 93 از محل اوراق مشارکت نزدیک به 80 کیلومتر رسید که در حدود 70 درصد رشد داشته است.

وی در پایان عنوان کرد: اجرای طرح اوراق مشارکت در پروژه‌های فاضلاب مناطق مختلف استان توانسته است، نقش مطلوبی در زمینه تسریع بخشیدن به این پروژه‌ها ایفا کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار