تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۳۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فردا دوشنبه ؛
بندرشادگان با حضور استاندار به بهره برداری می‌رسد
بندرشادگان فردا دوشنبه با حضور استاندار خوزستان , جمعی از مسوولان و خبرنگاران دراین شهرستان  به بهره برداری می رسد.

 این بندر با  صرف 350  میلیارد ریال اعتبار(اعم از ابنیه و راهسازی ) احداث شده است .عملیات احداث ابنیه و زیرساخت های بندرشادگان سال گذشته به پایان رسید اما تاکنون فعالیت های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین المللی  آغاز نشده بود .

با پیگیری عبدالحسن مقتدایی  استاندار خوزستان , وزیرکشور مهرماه گذشته  مجوز فعالیت این بندر اقتصادی خوزستان راصادرکرد.

فاز اول بندر شادگان دارای بیش از 3 هکتار مساحت است . کل مساحت زمین تملک شده این بندر حدود  30 هکتاربالغ می شود.

بندرشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن کالا درسال است که ظرفیت شناورآن پس از لایروبی به 500 تن می رسد.

شهرستان شادگان دارای بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال وبیش از 650قایق صیادی فعال دارد .

دو رودخانه عظیم کارون و جراحی ازکنارآن می گذرند . همچنین دارای 2 خور متصل به دریا به نام های ابوخضیر و دورق است که قابل کشتیرانی است . شادگان دارای تالاب بین المللی به نام "شادگان " با 537هزار هکتار وسعت است که به تنهایی یک سوم مساحت تالاب های کشور را شامل می شود.

این شهرستان با داشتن حدود 2 میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما  , رتبه اول کشور را ازاین حیث داراست  و سالانه 60 هزارتن خرما به کشورهای همسایه خلیج فارس ازطریق  بندرعباس و دیگربنادر صادر می کند.
 
عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان رونق کسب وکار درمنطقه مرزی شادگان , تثبیت جمعیت منطقه با ایجاد تعلق خاطرو ارتقاء سطح امنیت مرزی را ازاهداف مهم راه اندازی بندرشادگان عنوان کرد و گفت :  برایند مهم این طرح  همانا تمرکز جمعیت درمرزهای استان با حس تعلق خاطراست . مردم  این مناطق مدافعان بدون سلاح نظام هستند.  آنان مردمان غیوری هستند  که این غیرت را در دوران انقلاب و دفاع مقدس نشان داده اند.

مقتدایی نقش تمرکز و تثبت جمعیت را درتقویت مرزهای بین المللی موثردانست و گفت : تجربه جنگ تحمیلی نشان می دهد که هرجا تراکم جمعیت بود , دشمن زمین گیرشد.

استاندار خوزستان  گفت : خوزستان هم اکنون قوی تری و ملی ترین مرزهای کشور را داراست . با رونق اقتصادی و ایجاد کسب وکار و درآمد برای جمعیت فعال این مناطق , و نیز تثبت و تمرکز جمعیت , وضعیت مرزهای استانی و بین المللی بیش از پیش  تقویت و امنیت اقتصادی را برای مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.
 
مقتدایی شاه بیت اثرات مهم اجرای اینگونه طرح ها ی اقتصادی درنقاط مرزی خوزستان را تقویت مرزها با تراکم جمعیت مولد و شاغل عنوان کرد و گفت : این طرح ها چون همراه با درآمد و آسایش است  برای مردم تولید امنیت و ایجاد تعلق  خاطرمی کند.

استاندار خوزستان افزود: با راه اندازی بندرشادگان تحول مهمی دراقتصاد منطقه , امنیت مرزها , تثبت جمعیت و بخش بازرگانی و نیز احیای تالاب شادگان شاهد خواهیم بود.
 
مقتدایی افزود: بعد از این به سراغ هندیجان خواهیم رفت و با فعالیت بندر هندیجان , شاهد رونق اقتصادی و امنیت در این منطقه بندری خوزستان خواهیم بود.
:
:
:
آخرین اخبار