تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۷۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل بهزيستي تاكيد كرد: بيشتر ازدواج‌ها در خوزستان به صورت سنتي‌ انجام مي‌شوند
مراكز مشاوره پيش از طلاق باید به درون دادگاه‌ها منقل شوند
مديركل بهزيستي خوزستان گفت: بيشتر ازدواج‌هايي كه در استان انجام مي‌شوند، سنتي و با آشنايي خانوادگي است.
 
غلامرضا صديق‌راد در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد:‌ انتقال مراكز مشاوره پيش از طلاق بهزيستي به درون دادگاه‌هاي خانواده مي‌تواند بسيار موثر باشد، زيرا در چنين شرايطي پرونده‌هاي طلاق سريع‌تر به مراكز مشاوره ارجاع مي‌شوند و روند رسيدگي به پرونده‌ها از سوي مراكز مشاوره هم تسريع مي‌شود.

وي با اشاره به وجود همكاري مطلوب ميان بهزيستي و دادگاه‌هاي خانواده در استان، افزود: در حال حاضر مراكز مشاوره پيش از طلاق بهزيستي در دادگاه‌هاي دزفول، رامهرمز، انديمشك، ايذه، شوش و دشت‌آزادگان ايجاد شده و اين امكان به زودي در دادگاه‌هاي بهبهان و خرمشهر هم فراهم مي‌شود.

 صديق‌راد تصريح كرد: 55 درصد از سه‌هزار مورد مراجعه‌ به مراكز مشاوره پيش از طلاق بهزيستي در سال گذشته، به ازدواج‌هاي با آشنايي خانوادگي مربوط بوده‌ است. همچنين 22 درصد از موارد مراجعه هم به پيشنهاد دوستان و آشنايان ازدواج كرده‌اند. 6 درصد موارد مراجعه هم مربوط به زوج‌هايي بوده كه به صورت خياباني، تلفني و اينترنتي باهم آشنا شده‌اند.

مديركل بهزيستي خوزستان تاكيد كرد: بيشتر ازدواج‌هايي كه در استان انجام مي‌شوند، سنتي و با آشنايي خانوادگي هستند؛ به همين دليل موارد طلاق در اين ازدواج‌ها هم به همان نسبت بيشتر است و كمتر بودن موارد مراجعه به مراكز مشاوره در ازدواج‌هاي خياباني و اينترنتي، به دليل صحيح بودن اين روش ازدواج نيست، بلكه علت آن كم بودن موارد چنين ازدواج‌هايي است.
:
:
:
آخرین اخبار