تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۳۴۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران:
عملیات‌حفاری با هوا حدود ٤٠درصد افزایش یافت
مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران از رشد حدود ٤٠ درصدی عملیات حفاری با هوا توسط متخصصان این شرکت در هفت ماه امسال خبر داد.

جهانگیر شجاعی روز یکشنبه گفت: در مدت پیش گفته ١١ حلقه چاه با متراژ ٢٠ هزار و ٧٦٥ متر به این شیوه حفاری و در مدار تولید قرار گرفت که نسبت دوره مشابه سال قبل بیش از پنج هزار و ٧٠٠ متر افزایش متراژ دارد.

وی افزود: در هفت ماه گذشته چهار هزار و ٤١٥ مورد خدمات فنی از سوی این مدیریت به دستگاه های حفاری و شرکت های بهره برداری نفتی در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور ارایه شد.

شجاعی اظهار کرد: مجموعه این خدمات که مشتمل بر ٢٠ نوع است به منظور توسعه مخازن نفتی، حفظ و نگهداشت تولید و تعمیر و تکمیل چاه های در حال حفاری و بهره برداری کاربرد دارد.

مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: از جمله خدمات فنی جنبی حفاری می توان به لوله مغزی سیار، اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمانکاری، آزمایش چاه، تزریق پذیری، حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، لوله گذاری و نصب آویزه اشاره کرد.

وی افزود: از تعداد عملیات انجام شده یک هزار و ٤٤١ مورد عملیات سیمانکاری، یک هزار و ٣٤٣ عملیات تزریق پذیری، ٦٠٦ مورد لوله گذاری، ٤٢١ عملیات آزمایش چاه، ٢٥٨ مورد لوله مغزی سیار، ١٤٩ مورد اسیدکاری گسترده و ویژه ، ١٣٦ عملیات نصب آویزه و هفت مورد عملیات حفاری فروتعادلی ( یو بی دی ) بوده است.

شجاعی گفت: شرکت ملی حفاری ایران با دارا بودن کارشناسان مجرب و تجهیزات پیشرفته، هم اکنون ارایه بیش از ٦٠ درصد خدمات فنی مهندسی صنعت حفاری را در سطح کشور برعهده دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار