تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۷۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجم آب سد گتوند به 280 ميليون متر مكعب رسيد
مدير عامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران گفت:حجم ذخيره سازي مرحله نخست آبگيري سد گتوند عليا، به 280 ميليون مترمكعب رسيده است.
   
به گزارش  ايرنا از روابط عمومي شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران 'سيدمحمدرضا رضازاده' افزود: هم اكنون 280 ميليون متر مكعب آب در پشت سد گتوند جمع شده و بر اساس پيش بيني ها ظرف دو تا سه ماه آينده، سد آماده آبگيري مرحله دوم خواهد شد.
وي بيان كرد: در روز آبگيري مقدماتي سد گتوند، رييس جمهوري بر لزوم اجراي عمليات باقي مانده در حوضه كارون و سرعت بخشيدن به پروژه هاي سدسازي در كشور تاكيد كرد كه بايد توجه ويژه اي به اين امر داشته باشيم.
رضا زاده اظهار داشت: در زمان كنوني كيفيت آب پايين دست و رفتار سازند در وضعيت بسيار مناسبي قرار دارند و هيچ چيز خارج از انتظار قبلي ما نبوده است.
رضازاده خاطر نشان كرد: پوشش سازند تاكنون بر اساس انتظار ما عمل كرده است و اندازه گيري ها نشان مي دهد كه سازند كار خود را به خوبي انجام داده است.
به گفته وي، كيفيت آب سد در زمان كنوني مناسب است و پوشش سازند وضعيت ثابتي دارد.
وي همچنين با بيان اينكه آب بالادست بيش از حد رها شده است، دليل اين امر را توليد برق بيشتر دانست و بر لزوم همكاري مديران بخش آب و برق در اين امر تاكيد كرد.
مدير عامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران ابراز اميدواري كرد با مديريتي كه در آبگيري انجام شده و تمهيداتي كه در خود سازه ايجاد شده است، نگراني ها به كلي مرتفع شود.
وي گفت: آنچه كه اتفاق افتاده يكي از كارهاي بزرگ و نادر در صنعت سدسازي جهان است و ما اميدواريم با كمك مشاوران، مهندسان و متخصصان اين كار را به خوبي جلو ببريم.
آبگيري سد و نيروگاه سد گتوند عليا ششم مرداد ماه سال جاري با حضور رييس جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.
اين سد با ظرفيت نهايي ذخيره سازي 2/5ميليارد متر مكعب و ظرفيت نيروگاهي دو هزار مگاوات بزرگترين سد خاكي كشور نيز محسوب مي شود.
برچسب ها: سد گتوند
:
:
:
آخرین اخبار