تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۷۳۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی توصیه کرد:
حضور فعال دانشجویان در جهاد علمی
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان بر لزوم وظیفه‌شناسی و وحدت و همراهی میان دانشجویان مذهبی تأکید کرد و افزود: ما در برابر همه جامعه مسئول هستیم؛ بسیاری از مسائل از سکوت کردن و عکس‌العمل منفی نشان ندادن‌ها تبدیل به فرهنگ عمومی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، در همایش فرهنگ حسینی و بصیرت دینی که ظهر امروز(5 آبان) در قالب گردهمایی خواهران فعال فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشکده کشاورزی این دانشگاه برگزار شد، با بیان این که سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) فرصتی بسیار ارزشمند برای بازخوانی و طرح مجدد آرمان‌های اسلامی، ارزش‌های مکتب اهل‌بیت(ع) و فضیلت‌ها است، یاد مجاهد پارسا آیت‌الله مهدوی‌کنی را گرامی داشت و بر لزوم داشتن دقت و بصیرت نسبت به سیزده آبان، روز مبارزه با استکبار، تأکید کرد.

وی با بیان این که تشکل‌ها و هیئات آن هنگامی ارزشمند و مبارک است که راهی برای یک حرکت مؤمنانه باشند، گفت: عناوین نباید به حجابی تبدیل شود که بر اساس وابستگی‌ها و حب و بغض‌ها عمل کرده و تصمیم‌گیری شود. شهید بهشتی در زمان تأسیس حزب جمهوری اسلامی گفت: «حزب برای ما معبد است و نه معبود.» از فرصت حضور در تشکل‌ها باید برای انجام یک عملکرد از روی ایمان استفاده شود. احساس ما آن است که تشکل‌های اسلامی فرصتی برای خدمت به دین خدا و نشر معارف الهی محسوب می‌شود.

شفیعی با اشاره به این که نبود موازی‌کاری در عملکرد تشکل‌ها امری مطلوب به شمار می‌آید، افزود: انجام فعالیت‌های مختلف با نتیجه برپایی حدود الهی باید برای همگان کفایت کرده و به دنبال کارهای دیگر بروند. تشکل‌ها اماکنی هستند برای آن که آرمان‌های شهیدان و انقلاب اسلامی مغفول و مجهول نماند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، با اشاره به آن که مفهوم جهاد به معنای تلاش و خستگی‌ناپذیری است، گفت: نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری همراه با مجاهدت برای آن است که این مفاهیم محصور نشود و ادبیات ما به ادبیات دیپلماسی تبدیل نگردد. ادبیات دینی و اعتقادی می‌‌تواند گره از کارها بگشاید.

شفیعی به سخن علامه طباطبایی مبنی بر «هیچ سیستمی در جامعه بشری نمی‌تواند به اندازه امر به معروف و نهی از منکر بازدارنده باشد»، اشاره کرد و گفت: مقوله تعهد اجتماعی امر به معروف است و امروز در فضای رسانه‌ای کشور برخی جو سنگینی را علیه آن به راه انداختند. بر اساس فرهنگ غربی این امر دخالت در کار دیگران محسوب می‌شود اما ما باید بر اساس دین پیش رویم و حداقل آن است که وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، دانشجویان را به حضور فعال در جهاد علمی توصیه کرد و ادامه داد: این تکلیفی از سوی مقام ولایت است. پس نباید برنامه‌های تبلیغی و کاری تشکل‌ها بر برنامه‌های درسی سایه افکند که این امری غیر قابل قبول است. توسل، قرائت قرآن و شرکت در مجالس عزاداری امام حسین(ع) برای پیشگیری از فرسایش انسان لازم است. بنابراین دانشجویان سعی بر انجام این امور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در کارها با اتکال به خداوند متعال می‌توان نتایج بسیار مطلوبی را به دست آورد که وعده خداوند برکت مضاعف در نتیجه کار برای خدا است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار