تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۳۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملکرد ضعیف فوتبال خوزستان در جام حذفی
۶ نماینده خوزستان در جام حذفی با شکست در برابر حریفان خود در ۲ مرحله یک شانزدهم نهایی و یک هشتم نهایی جام حذفی از این رقابت‌ها حذف شدند
علی رغم اینکه خوزستان قطب فوتبال کشور بوده و همیشه بازیکنان متعددی را به تیم ملی و دیگر تیم‌های ایران معرفی کرده اما در جام حذفی نتایج خوبی کسب نکرده است.

تیم فوتبال شاهین اهواز

تاکنون از استان خوزستان فقط تیم شاهین اهواز در فصل 67-68 با غلبه بر ملوان بندر انزلی قهرمان این رقابت‌ها در ایران شده است.

البته عملکرد نمایندگان خوزستان در جام حذفی آن قدر ضعیف است که می‌توان نمایندگان حاضر در مرحله نیمه نهایی را هم شمرد.

از 27 دوره جام حذفی برگزار شده تیم‌های رستاخیز خرمشهر، استقلال اهواز 2 بار و فولاد خوزستان 3 بار در مرحله نیمه نهایی حضور داشتند و البته یک بار تیم جنوب اهواز در سال 1372 با شکست از سایپا به نایب قهرمانی این رقابت‌ها رسیده بود.

اما امسال علی رغم حضور 6 نماینده استان خوزستان در مرحله یک شانزدهم نهایی انتظارات از این تیم‌ها بیشتر بود و انتظار می‌رفت نتایج مطلوب تری را کسب کنند.

اما تیم‌های کارون اهواز، فولاد نوین اهواز و استقلال اهواز با با شکست در برابر تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران و نفت تهران در‌‌ همان مرحله یک شانزدهم نهایی حذف شدند.

عملکرد تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ بر‌تر هم چندان تعریفی نداشت و فولاد خوزستان در‌‌ همان گام نخست در برابر پارسه تهران با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا کار برای قرمز پوشان خوزستانی هم تمام شود.

عملکرد ضعیف فوتبال خوزستان در جام حذفی

ویسی به همراه بازیکنان خود در استقلال خوزستان در مرحله یک شانزدهم نهایی طوفانی ظاهر شدند و با به ثمر رساند 3 گل در نیمه نخست فجر سپاسی شیراز را در شیراز حذف کردند.

نفت مسجدسلیمان هم علی رغم اینکه نگاهی به بازی‌های جام حذفی نداشت و به عنوان بازی تدارکاتی و تقویت تیم در این رقابت‌ها شرکت کرد نیروی زمینی را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید.

پس از حذف 4 تیم خوزستانی در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی نگاه‌ها معطوف به استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان بود که در خانه میزبان تیم ذوب آهن اصفهان و تیم دسته یکی گل گهر سیرجان بودند.

استقلال خوزستان باز هم بازی را تهاجمی آغز کرد اما این ذوب آهن اصفهان بود که در دقیقه 37 گل نخست را وارد دروازه آبی پوشان کرد، در نیمه دوم هم مهدی رجب‌زاده 2 گل دیگر به ثمررساند تا گل‌های میثم مجیدی و روح الله سیف الهی برای آبی پوشان سودی نداشته باشد.

نفتی‌ها هم که با بازیکنان جوان خود ظاهر شده بودند در ضربات پنالتی از تیم شگفتی ساز گل گهر سیرجان شکست خوردند تا جام حذفی امسال برای نمایندگان فوتبالی خوزستان و خوزستانی‌ها تمام شود.

گرچه سرمربی فولاد نوین می‌گوید علی رغم شایستگی حذف شدند و کارون اهوزی‌ها می‌گویند با میانگین سنی 20 سال به مصاف تراکتورسازی تبریز رفتند و یزدی و شاگردانش در استقلال اهواز معتقدند تیم بر‌تر میدان بودند و البته فولادی‌ها اردوی تیم ملی را در حذف تیمشان بی‌تأثیر نمی‌دانندو استقلال خوزستان داوری را سبب حذف آبی پوشان از جام حذفی می‌دانند و نفتی‌ها برای کشف استعدادهای جوان تیمشان ظاهر شده بودند اما باید مسئولان فوتبالی خوزستان و مسئولان این باشگاه‌ها باید فکری اساسی برای فوتبال خوزستان در جام حذفی کنند چرا که با چند بازی و یک تدبیر اساسی می‌توانند در آسیا حضور پیدا کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار