تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۳۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پلاستیک را از محیط زیست حذف کنیم
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري اهواز بر ضرورت حذف پلاستيك از چرخه محيط زيست تاكيد كرد.

مجتبی گلستاني اظهار كرد:‌ چرخه از بين رفتن پلاستيك در طبيعت حداقل 500 سال زمان مي برد و بدین ترتیب يكي از مسايلي كه مشكلات زيست محيطي بسياري ايجاد مي‌كند، وجود پلاستيك است.

وي با اشاره به تعيين روز جهاني تحت عنوان " روز بدون پلاستيك" و اهميت حذف پلاستیک از چرخه محیط زیست، ادامه داد: بايد اقدامات در جهتي هدايت شود كه پلاستيك كمتری وارد محيط زيست شود.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري اهواز در خصوص نحوه دفن زباله در سايت جديد اهواز، گفت: ‌يكي از مشكلاتي كه در سايت قبلي واقع در منطقه برومي داشتيم، آتش‌سوزي ناشي از خروج گازهاي زباله های دفن شده بود كه در سايت جديد با تعبيه لوله‌هاي زهكش، خروج گاز به صورت كاملا ايمني انجام و از آتش‌سوزي اين گازها جلوگيري مي شود.

گلستاني افزود: پس از جداسازي مواد آلي بخشي از مواد دفعي باقي مي‌ماند كه وارد سلول‌هاي دفع بهداشتي مي‌شود. در اين فرايند گاز و شیرابه اين مواد نيز توسط سلولهاي مورد نظر جدا مي شود كه گاز از لوله‌ها خارج و شيرابه وارد حوضچه‌ها خواهد شد.

وي اظهار كرد: روش دفن زباله در سايت جديد به روش فائوكاي ‌ژاپن است. اين روش در مناطقي كه سطح آب‌هاي زيرزميني بالا ست يا در مناطق ساحلي به كار مي رود و در جهت جلوگيري از ورود شيرابه آب‌هاي زيرزميني بسيار كاربرد دارد.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري اهواز با بيان اينكه اهواز اولين شهر در كشور است كه از اين روش استفاده می کند، گفت: دفن زباله در اين شيوه در ارتفاع بالاي 10 متري انجام مي‌شود تا شيرابه‌ها وارد آبهاي زيرزميني نشود و گاز به راحتي از لوله‌ها خارج شود. در اين صورت دفن زباله به صورت كاملا بهداشتي در اين سايت انجام مي‌گيرد.

گلستاني افزود: يكي ديگر از ويژگي‌هاي سايت جديد دفن زباله، محصور بودن محدوده سايت است. اين سايت در زميني به مساحت 120 هكتار به بهره‌برداري رسيده است و محصور بودن آن از ورود زباله‌گردها يا حيوانات مختلف به محدوده سايت جلوگيري مي كند.

وي درباره امكان استفاده از مواد آلي جداسازي شده براي توليد كمپوست گفت: اگر مشكل آب برطرف شود، براي اجراي عمليات توليد كمپوست مشكلي نخواهيم داشت و مي توان در اين زمينه هم برنامه ريزي لازم را انجام داد.
برچسب ها: شهرداری اهواز
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
0
0
افرین
:
:
:
آخرین اخبار