تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۷۳۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راه آهن جنوب :
فرسودگی خطوط دلیل خروج قطار از ریل است
مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به از ریل خارج شدن قطار باری در محور تهران – اهواز در بامداد امروز، گفت: خط راه‌آهن جنوب کهنه و فرسوده است که عمده‌ترین علت خارج شدن قطار از ریل در این مسیر همین موضوع فرسودگی است.

عبدالکریم درویش‌زاده اظهارکرد: این قطار در محدوده اداره‌کل راه آهن لرستان از ریل خارج شده که این محور در مسیر محور جنوب قرار دارد.

وی افزود: تعدادي از واگن‌های این قطار در محدوده ایستگاه کشور در محدوده لرستان از ریل خارج شده که در حال حاضر به دلیل مسدود شدن این مسیر، چند قطار مسافربری پشت این قطار متوقف مانده‌اند.عملیات آزادسازی مسیر توسط قطارهای نجات آغاز شده که حداکثر تا ساعاتي دیگر مسیر باز می‌شود.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: 250 کیلومتر از خطوط محور جنوب فرسوده و قدیمی است که عملیات بازسازی خط در دستور کار قرار گرفته و بخشی از آن انجام شده و مابقی در دست اقدام است؛ البته بازسازی خط نیاز به تأمین اعتبار دارد که در این صورت این خط بازسازی مي‌شود. بازسازی زمان‌بر است و در کوتاه‌مدت قابل تحقق نیست. حداقل یک تا یک سال و نیم زمان نیاز دارد و باید به صورت مداوم این کار انجام شود.

درویش‌زاده ادامه‌داد: راه آهن همواره دغدغه بازسازی را در محور جنوب داشته است اما بخشی از این کار باید در زمان گذشته انجام می‌شد كه این کار انجام نشد و جزو کارهای انباشته شده و عقب مانده است.

وی خاطرنشان‌كرد: در حال حاضر اداره راه‌آهن در حال پیگیری این موضوع است که اميدواريم عملیات بازسازی انجام شود. این پروژه نیاز به تأمین اعتبار دارد که قاعدتا دولت باید توجه خاصی به این مساله داشته باشد و اعتبارات لازم را در اختیار راه آهن قرار دهد تا با بازسازی این خط، در آینده کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار