تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۳۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خلیف پور:
60درصد روستاهای خوزستان آب‌بها پرداخت نمی‌کنند
مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان از عدم پرداخت آب بها توسط 60 درصد از روستاهای این استان خبر داد.

غلامعلی خلیف پور پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع خود اظهار کرد: 415 روستا با یک میلیون و 318 هزار نفر در خوزستان است. تعداد دو هزار و 923 روستا با یک هزار و 270 هزار نفر از روستاهای استان از آب بهره مند هستند.

وی افزود: متاسفانه تعداد 138 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب در خوزستان وجود دارد. 242 مخزن هوایی و 142 مخزن زمینی احداث شده و 446 روستا نیز طی نه سال گذشته آبرسانی شوند.

مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تصریح کرد: درصد بهرمندی از آب آشامیدنی 21.88 درصد است. در استان خوزستان قبل از انقلاب 6.2 درصد بهرمندی آب شرب در روستا بوده است.

خلف پور بیان کرد: درصد مطلوبیت میکروبی 85.4 درصد و  درصد مطلوبیت کلر نیز 92.7 درصد در سال 93 رسیده است. در استان خوزستان 65 درصد منابع تامین آب به وسیله آب های سطحی بوده و هزینه های واحد کار در این استان بالا است.

وی عنوان کرد: 470 تاسیسات آب روستایی در استان وجود دارد و 76 تصفیه خانه و 44 تصفیه خانه دیگر نیز آماده اجرا است.

مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به اینکه نیروی انسانی مهمترین ابزار است، گفت: از سال 90 با کمبود اعتبارات مواجه شدیم. اعتبارات عمرانی ما در حال حاضر یک سوم شده است. حقوق ماهیانه پرسنل یک هزار و 800 نفری ما سه میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز دو ماه حقوق و پنج ماه مزایای پرسنل را پرداخت نکرده ایم. امیدواریم با پیگیری بتوانیم اعتبارات آب را جذب کنیم.

خلف پور بیان کرد: هزینه تولید یک هزار لیتر آب یک هزار تومان بوده ولی هزینه فروش این میزان آب 100 تومان است.

وی در پایان گفت: 60 درصد روستاهای استان آب بها را پرداخت نمی کنند که یک معضل است. افزایش قیمت آب بها باعث کاهش تلفات آب که در حال حاضر به صورت وحشتناک در حال افزایش است، می شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار