تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۷۳۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازداشت عوامل مسمومیت شهروندان زاهدانی
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: عوامل ایجاد مسمومیت عده ای از شهروندان زاهدانی پس از شناسایی توسط مرجع قضایی بازداشت شدند.

محمد مرزیه روز سه شنبه اظهار داشت: عده ای سودجو که اقدام به خرید گالنهای خالی آغشته به سموم شیمیایی گیاهی برای نگهداری مواد سوختی کرده بودند چند روز پیش بدون رعایت ضوابط ایمنی، آبهای آلوده ناشی از شستشوی این گالنهای خالی را که مقادیر قابل توجهی بوده، به درون یکی از معابر فاضلاب در شمال شهر زاهدان رهاسازی کردند که در نتیجه این تخلف و ترکیب این مواد آلوده با آب داخل معبر فاضلاب، فضای مناطق همجوار با این معبر دچار آلودگی شده و عده ای از شهروندان زاهدانی ساکن در این مناطق به دلیل استنشاق گاز متصاعد از این مواد دچار مسمومیت و روانه بیمارستان شدند.

دادستان زاهدان تصریح کرد: دستگاه قضایی بعد از اطلاع از این تخلف، پس از بررسی موضوع در اسرع وقت اقدام به شناسایی، تعقیب و در نهایت دستگیری افراد متخلف کرد و پرونده ای برای رسیدگی و مجازات عوامل متخلف در این دادسرا تشکیل شده است.

مرزیه ادامه داد: دستگاه قضایی بنا بر وظایف ذاتی خود با قاطعیت به این موضوع رسیدگی کرده و ما به مردم این اطمینان خاطر را می دهیم که متخلفان در صورت اثبات تخلف به مجازات متناسب با آن محکوم خواهند شد.

وی با اشاره به رواج برخی شایعات درباره برخی تحرکات گروهکهای معاند نظام در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به فضل خداوند و با درایت و هوشیاری نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی در استان از امنیت قابل قبولی برخورداریم به طوری که هیچ گروه تروریستی در منطقه جرات تعرض به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را ندارد و کوچکترین شیطنت گروههای معاند با پاسخ قاطع نظام اسلامی مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: آمادگی و توان بالای نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی و همدلی و برادری شیعه و سنی و وفاداری آنان به دفاع از آرمانهای نظام اسلامی موجب شده است که دشمن حتی تصور تجاوز به مرزهای ایران اسلامی را در سر نپرورد.

مرزیه تاکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان سالیان متمادی در کنار هم با برادری زندگی کرده اند و هیچ مشکلی با هم ندارند و اگر گاهی اقدامی تروریستی در منطقه مشاهده می شود هیچ ربطی به مردم شریف این استان پهناور ندارد.

وی ادامه داد: اغلب اقدامات تروریستی به صورت کور و بی هدف توسط عوامل خودفروخته و اشرار وابسته به بیگانگان صورت می گیرد و انجام این اعمال تروریستی کور و بی هدف نشان عجز دشمن است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان افزود: شهادت افرادی همچون شهید رضا سرگزی، معلم شهید در قصرقند و شهید بهرام باشنده کارمند فرمانداری ایرانشهر به خوبی بیانگر این موضوع است که اقدامات کور تروریستی ریشه مذهبی ندارد بلکه ناشی از شیطنت بدخواهان نظام اسلامی و مردم شریف ایران اعم از شیعه و سنی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار