تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پس از 32 ميليون متر‌مكعب خاكريزي؛
ديواره سد گتوند به مراحل پاياني رسيد
مجري طرح گتوند از مراحل پاياني خاكريزي در بدنه سد گتوند خبر داد و گفت: در شرايط كنوني خاكريزي در بدنه و ديواره سد گتوند به 32 ميليون متر مكعب رسيده است.

http://media.farsnews.com/Media/8812/Images/jpg/A0820/A0820534.jpg

كريم شيباني در گفت‌وگو فارس، اظهار داشت: در شرايط كنوني ميزان خاكريزي در ديواره سد گتوند از مرز 32 ميليون متر مكعب گذشته است.
وي درباره ميزان باقي‌مانده از مراحل اجرايي ديواره سد اظهار داشت: با 400 هزار متر مكعب خاكريزي ديواره سد گتوند اين قسمت از سد به مراحل پاياني مي‌رسد.
شيباني با اشاره به اينكه ديواره سد در فاز نخست آبگيري بيش از 98 درصد مراحل خود را طي كرده بود، خاطر نشان كرد: در هفته‌هاي گذشته كه اين سد آبگيري شد 98 درصد پيشرفت فيزيكي داشت و به تاج 246 متر رسيده بود در صورتي كه در اين مرحله تنها ارتفاع 135 متر نياز بود.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه مقداري در قسمت سرريز اين سد از برنامه ريزي انجام شده زماني عقب هستيم، گفت: در ماه‌هاي گذشته به دليل برخي مشكلات چند هفته‌اي كارگاه سرريز تعطيل بوده است و به اين دليل مقداري در اين قسمت از برنامه زمان بندي عقب هستيم ولي با تواني كه در شرايط كنوني به كار گرفته شده است اين عقب ماندگي پروژه جبران خواهد شد.
مجري طرح گتوند با اشاره به اينكه هيچ مشكلي در بدنه و سازند گچساران به وجود نيامده است، خاطر نشان كرد: در سازند گچساران هيچ مشكلي به وجود نيامده است و تنها بر اساس پيش بيني‌هاي انجام شده مقداري بين 20 سانتي متر تا يك متر در اين جبهه كاري نشست داشته‌ايم كه در هر پروژه خاكريزي عادي است.
سد گتوند ششم مرداد ماه سال جاري با حضور رئيس جمهور آبگيري شد و هم اكنون 280 ميليون متر مكعب آب در پشت سد گتوند جمع شده و بر اساس پيش بيني ها ظرف دو تا سه ماه آينده، سد آماده آبگيري مرحله دوم خواهد شد.
اين سد با ظرفيت نهايي ذخيره سازي 5.2 ميليارد متر مكعب و ظرفيت نيروگاهي 2 هزار مگاوات بزرگترين سد خاكي كشور محسوب مي شود.
برچسب ها: سد گتوند
:
:
:
آخرین اخبار