تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۷۳۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير جهاد كشاورزی خرمشهر خبر داد:
برداشت بيش از 6 هزار تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر گفت: امسال برداشت 6 هزار و 500 تن خرما از سطح نخلستان‌هاي اين شهرستان پيش‌بيني مي‌شود.

ابراهيم داوري در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: در سال جاري با ارائه راهكارهاي كارشناسي و عملي در نخلستان‌هاي خرمشهر وضعيت بازدهي مناسب‌تري را شاهد هستيم.
وي با تأكيد به حمايت از نخلداران، خاطرنشان كرد: امسال با توزيع بيش از 26 هزار كيسه توري به‌منظور پوشش خوشه و كاهش خسارت، حمله به پرندگان و برداشت بهداشتي محصول به ارزش 400 ميليون ريال خدمات قابل توجهي به كشاورزان اين منطقه ارائه شده است.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر افزود: توزيع انواع كودهاي شيميايي و بيولوژيك به ارزش 80 ميليون ريال به‌صورت رايگان از ديگر اقدامات اين مديريت به كشاورزان خرمشهري بوده است.
وي با اشاره به اينكه فصل برداشت خرما از نيمه دوم شهريور ماه آغاز مي‌شود، ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود امسال شاهد برداشت 6 هزار و 500 تن خرما از نخلستان‌هاي اين شهرستان باشيم.
داوري با اشاره به اينكه در حال حاضر 210 اصله نخل بارور در خرمشهر وجود دارد، تصريح كرد: اين ميزان خرما از سطح 2 هزار و 100 هكتار از نخلستان‌هاي اين شهرستان برداشت مي‌شود.
وي در ادامه با بيان اينكه در سال گذشته 5 هزار و 300 تن خرما از نخلستان‌هاي خرمشهر برداشت شد، گفت: امسال برداشت خرما نسبت به سال گذشته بيش از يك‌هزار تن افزايش خواهد داشت.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر در خصوص قيمت خريد خرما از نخلداران، اضافه كرد: با توجه به اينكه خريد خرما از نخلداران توسط كارگاه‌هاي بسته‌بندي خرما انجام مي‌شود، هنوز قيمت توافقي براي خريد خرما تعيين نشده است.
وي با اشاره به اينكه توجه به امر اقتصاد به مراتب پيشرفت و اعتلاي اقتصادي منطقه را رقم ميزند، اظهار داشت: مسئولان و مديران مربوطه بايد بيش از پيش در راستاي ترقي و پيشرفت بخش كشاورزي در شهرستان گام برداشته زيرا ارتقاي كشاورزي در خرمشهر مستلزم تقويت اين بخش است.
داوري شوري آب و گرد و غبار را از مهم‌ترين مشكلات نخلداران و كشاورزان در سال جاري دانست و خاطرنشان كرد: برنامه‌هاي متعددي در راستاي حمايت از كشاورزان انجام شده اما متاسفانه كشاورزان همچنان با مشكلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كنند.
وي افزود: اميدواريم امسال براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده شاهد افزايش برداشت خرما از سطح نخلستان‌هاي اين شهرستان باشيم.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر در پايان از كشاورزان و نخلداران خواست همچون گذشته ارتباط و تعامل خود را با كارشناسان اداره جهاد كشاورزي حفظ كنند.
برچسب ها: برداشت خرما ، خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار