تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۴۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان خبر داد:
برگزاری‌همایش‌جانبی‌اجلاس‌سراسری‌نماز در آبادان
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: به مناسبت برگزاری اجلاس سراسری نماز در خوزستان ، همایش جانبی این اجلاس در 21 آبان در شهرستان آبادان نیز برگزار می شود.

عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی همایش جانبی اجلاس سراسری نماز در محل فرمانداری آبادان با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش در کربلا گفت: نماز پایه و اساس دین مبین اسلام است.

وی نماز را نیازی اساسی و دارای آثار فردی و اجتماعی خواند و افزود: نماز انسان را از آفت ها و آسیب های ناگوار رها می سازد و باب رحمت یزدان را به روی انسان های متدین می گشاید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از تشکیل دو کمیته پشتیبانی و فرهنگی، تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای برگزاری همایش جانبی اجلاس سراسری نماز در آبادان خبر داد و گفت: این همایش در سالن اجتماعات دانشکده نفت و با حضور 450 نفر از دانشجویان و دانش آموزان و اقشار مختلف مردم ولایتمدار آبادان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تعداد زیاد حسینیه ها و مساجد و برگزاری باشکوه آیین های مذهبی نشانگر فرهنگ غنی و بالای اسلامی مردم آبادان است.

دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان برگزاری اجلاس سراسری نماز در دهم و یازدهم دی امسال با حضور یکی از سران قوه و جمعی از مسوولان کشوری را در خوزستان یادآور شد و گفت: 27 همایش جانبی نماز در سراسر شهرهای خوزستان برگزار و نتایج آن در اجلاس سراسری خوزستان ارایه می شود.

سید موسی بلادیان افزود: 23 اجلاس سراسری نماز در استان های مختلف کشور برگزار و برکات زیادی از جمله اقامه نماز در مدارس، بنای مساجد در بین راه ها، و انتشار عنوان های مختلف کتاب درباره نماز را در پی داشته است.

وی با اشاره به تجلیل از موذنان برجسته و ائمه جماعات مساجد در همایش جانبی اجلاس نماز در آبادان اظهار کرد: میلیون ها نفر از اعضای کاروان های راهیان نور به شهرستان آبادان سفر می کنند ولی متاسفانه نماز خانه بین راهی در مسیرهای منتهی به آبادان وجود ندارد.

دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان خواستار توجه بیش از پیش به اقامه نماز در ادارات، پارک ها و احداث نمازخانه در پارک ها و مسیرهای ورودی به آبادان شد.

مسوول ستاد اقامه نماز آبادان نیز با اشاره به وجود 17 مهد قرآن در این شهرستان افزود:در این مهدها ، مبانی نماز و قرآن به نونهالان آموزش داده می شود.

سید جابر موسوی از اجرای طرح معراج با همکاری آموزش و پرورش در مدارس آبادان خبر داد و اظهار کرد: در این طرح، روحانیان علاوه بر شرکت در نماز جماعت مدارس، دانش آموزان را با احکام فقهی آشنا می کنند.

وی خواستار توجه به مساجد به عنوان پایگاه های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی شد و گفت: توجه خاص به مساجد و بررسی مشکلات مردم با حضور مسوولان شهری در مساجد باعث دلگرمی و حضور بیشتر مردم در مساجد می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار